Hönsmamman

Direktlänk till inlägg 30 oktober 2009

Mina tänkta tankar på resande fot

Av MissJA - 30 oktober 2009 01:30



Livet är lite som att fara längs en landsväg, alla kör på mot sina slutdestinationer i sin egen valda hastighet. Når målen olika fort...

Några njuter i fulla drag av sin resa. Ser på naturen, stannar och fikar osv. Dessa blir mångfallt omkörda av stressade bilister som ibland även ilsket tutar åh pekar finger åt de som tar resan med ro..

De stressande hinner inte njuta av sin egna resa, den bilfärden var snabbt slut. Snopet! Så som det lär kännas när livet tar slut eller plötsligt var förändrat av en oväntad vändning innan man hann njuta av det liv man hade, eller det liv man nyss levt men inte hade tid att uppleva.

Så ta det lungt. Ha inte brått att leva ditt liv - tänk på allt underbart du kan missa... Åh om man kunde komma ihåg att leva så..

 
 
Ingen bild

Grobian

30 oktober 2009 07:43

Vad fint skriver om dina tänkta tankar på resande fot och du har så rätt i allt du skriver

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av MissJA - 17 september 2017 22:45

Måste erkänna, jag är medlem här! En större klant, olycksalig individ är rätt sällsynt (de råkar ofta förolyckas i förtid..) M kallar mig för porslinsdocka (å då associerar jag det med en jättegammal porslinsdocka som mamma å pappa hade i sitt sovrum...

Av MissJA - 31 juli 2017 19:35

Inte den bästa sommaren... Först bröt jag foten. Å barnen drabbades av feber. K blev så dålig att han blev inlagd. Sen blev jag åxå sjuk. Nu är jag inne på åttonde dagen med rejäla febertoppar. Men på vårdcentralen kunde de inte hitta några fel på m...

Av MissJA - 21 juni 2017 11:25

     Det var helt overkligt morgonen för slutbesiktningen. Jag stod i köket och packade allt från skafferiet i påsar. Då visste vi ju inte om vi skulle få lov att flytta in eller om vi skulle få återvända tillbaka till vårt mellanboende i väntan på...

Av MissJA - 13 juni 2017 22:15

            Jag höll på att fixa med inredningen i barnens garderober. Skulle "bara" hämta två hyllplan till och ger mig snabbt och lätt nerför trappen när jag kommer längst ner i trappen ser jag hyllplanen de är nästan framför mig då jag snubb...

Av MissJA - 12 april 2017 17:45

Jag ska byta jobb, från den skola jag arbetar på nu till en som ligger mycket närmare vårt nya hus. Arbetsuppgifterna kommer även dom att skilja sig lite från de jag har haft tidigare. Det kommer nog att bli bra. Men under de knappt tre veckor som ha...

Denna blogg är värd 3 862 kr

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6
7
8
9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27
28
29 30 31
<<<
Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards