Hönsmamman

Alla inlägg den 15 oktober 2009

Av MissJA - 15 oktober 2009 23:08
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av MissJA - 15 oktober 2009 21:54
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av MissJA - 15 oktober 2009 08:32


Parodi på svenska hollywood fruar, en fullträff!! Jag gillar dessa orginella personligheter. Främst Anna Anka.

Som hon ser ut skulle jag vilja se ut!

Av MissJA - 15 oktober 2009 06:33

Sitter på jobbet. Vet inte om jag kommer att bli avlöst nu klockan 07:00. Om jag inte blir det måste jag jobba vidare. Om det inte finns någon som kan komma och jobba blir jag kvar på jobbet till kl 15:00 i em.. Då har jag jobbat 18 timmar nonstop!!


Men det stoppar inte med det. Om fallet blir ett 18 timmars pass då har jag bara 6 timmar på mig att få lite vila innan jag måste hopppa på mitt egna 10-timmars pass..


Ok om jag hade vetat om denna lilla eventualitet igår innan jobbet. Då hade jag varit mer inställd på det. Packat ner effe och koffeinpiller så att jag skulle vara pigg. Ett extra äpple hade nog åxå fått komma med till jobbet åxå. Men nu när jag sitter här, oförberedd känns det endast åt HELVETE!! Har ju inte med mig ett skit. Ungarna ska hämtas senast 17 på dagis. Så i värsta fall kan jag helt spola all jävla sömn. Ovissheten har gjort mig helt aptitlös, kan inte äta det äpple som ligger och väntar på att slukas, pallar faan inte ens med att dricka upp mitt vatten.


Sedan så blir jag FörbannaD!

Jag jobbar ju inom hemsjukvården. Min vårdtagare är en mycket sjuk person. Detta innebär stort jävla ansvar. Ändå kan mina chefer utsätta både min vårdtagare och sin personal för sådana riskfyllda situationer om och om igen! Om jag hade varit en pilot skulle jag inte få flyga en endaste jävla milimeter om jag inte fått min vila. Men eftersom jag bara jobbar inom vården så är det visst heelt i sin ordning att utsättas för detta.


Jag bara undrar: om min chef vore min vårdtagare, skulle han då tycka att det var ok att få en osäker vård? Skulle han vilja flyga med en pilot som jobbat 28 timmar på 2 dygn? Jag tippar på att han inte ens skulle överväga en sådan säkerhetsrisk, det skulle väl ingen. Han är dessutom en egoistisk obrydd jävel..


Åh så har jag åter tappat tråden i min text.. Hittar den inte. Är inte 100% med i skallen. Är trög som bara den just nu. Väljer att avbryta här. Men detta tycker jag är långt ifrån acceptabelt!! Om det händer något under ett sådant tillfälle riskerar jag att dömmas för brott. Ett brott jag inte ens ville begå. Det är bara så orättvist.

Av MissJA - 15 oktober 2009 02:50

Mina små söta är nu heelt inne i alla vi barn i Bullerbyn. Min dotter som heter nåt heelt annat kallar sig numera för Lisa (som en av rollfigurerna heter) Min son kallar sig för Bosse (även detta direkt ifrån Bullerbyn) Häpnadsväckande nog stopper det inte där, för även mamma (jag) kallas för Lisa... (mammalisa) och pappa för Bosse (pappabosse).


I sötaste bullerby anda tänkte även tokstollarna dela sovrum natten till ära. Men efter ca 1,5 timme under vilka "bosse" och "lisa" fjantade på slutade det dock som det brukar när jag är på jobbet.. Lillan somnade nere i soffan och grabben i sin egna säng efter att sambon tröttnat på att tjata och resolut särat på dem.


   

Sötisarna har dessutom kreativt nog hunnit med att rita lite att de har ritat fina bilder av mig :)

Tidigare månad - Senare månad

Denna blogg är värd 3 862 kr

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6
7
8
9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27
28
29 30 31
<<<
Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards