Hönsmamman

Alla inlägg den 6 oktober 2009

Av MissJA - 6 oktober 2009 10:20

  1. Kontakt med sjukvården
  2. Städa huset åh skura
  3. Rensa bokhyllan
  4. Laga middag
  5. Plocka bort utemöblerna
  6. Massa ärenden, bla vinterdäck och apoteket

Eftersom jag fick bort mina värsta ångestmoln igår så har jag bestämt mig för att idag belöna mig med lite enklare saker. Dock komemr detta att även denna dag leda till att jag inte hinner börja hetsäta och kommer även att se till att hålla mig igång och svettas (åtminstone innomhus) ute är det fortfarande flera minusgrader. Är såå nöjd över att ha fått motorvärmarens kabel och kupevärmaren på plats i bilen så det blir behagligare att köra bil lite senare idag.

Som belöning ikväll blir det i vanlig ordning ett pass i powerstrike impact och stannar nog kvar på cirkelträningen som börjar direkt efter mitt redan inbokade pass.. Utmaning förnöjer



Hoppas ni alla får en riktig skön dag.. Förresten så lovar jag att snart skriva mer om uppskjutandeproblematik, ett ämne som är mycket intressant (enligt mig) för det påverkar oss alla mer än vi tror.


Nån som ska göra nåt kul, vill tipsa om nån kul träning som jag borde testa, skriv och berätta!!


/ MissJA


Av MissJA - 6 oktober 2009 10:09

Mina 6 uppgifter igår var genomförbara!! Kände mig så orhört stolt över att ha bemästrat ångesten och bara göra alla dessa saker. Dessutom hann jag fler saker {#}  Den sista av uppgifter jag skulle utföra var att laga middag. Där höll det på att sluta riktigt illa!


Jag skulle laga en kycklinggryta och stod och skar kycklingfilebitarna i lagom stora mumsbitar med en av de nya supervassa jättebraiga (och svindyra) knivarna. Plötsligt känner jag bara kallt stål i mitt eget kött, min högra tumme! Jag hade nästan skurit av mig den översta biten av min tumme.


Med forsande blod sköljer jag snabbt handen och rusar med varmt blod pumpande över handen och ner på golvet (tur att jag inte börjat äta mina reductil än..) Till toaletten och förbandslådan. På med klorhexedin sprit, blodet fortsatte att pumpa ut. tvättfatet såg helt rött ut. Jag hann lixom inte få bort blodet innan det åter var alldelens solkigt med blod överallt igen. 2 förpackningar blodstillande vadd på ett plåster och sedan en mackaron innan jag hårt bandagerade hela handen och stasade av blodtillförseln vid handleden. Jag var yr och matt. Ringer min älskling på jobbet och lämnar ett ynkligt mobilsvar.


Han ringer upp och i sin oro skäller han på mig... Jag piper att jag inte hade planerat att skära mig precis.. Han säger att jag ska till akuten, jag säger NEJ då missar jag min träning och det går INTE för sig..


Men blödande tumme i högläge skär ja kycklingen färdig med 1 hand och lagar middagen färdig, hämtar älsklingen och med stort bandage runt tummen åker jag iväg på träningen...



 

Bilden tagen under städningen efter mitt lilla blodbad

Tidigare månad - Senare månad

Denna blogg är värd 3 862 kr

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6
7
8
9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27
28
29 30 31
<<<
Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards