Hönsmamman

Alla inlägg den 5 oktober 2009

Av MissJA - 5 oktober 2009 12:57

Måste bara berätta vad jag har gjort! Är så förstummad av min idioti att jag inte ens kan bli arg på riktigt på mig. I köket har vi en whiteboardtavla där jag brukar skriva upp typ vad som ska handlas, dagistider, ev. läkarbesök och vad vi måste göra.


Efter renoveringen så sattes denna upp och jag påbörjade min gamla vana igen (skrivandet på denna tavla). Nyss när jag skulle rengöra den med ett urdåligt resultat (det försvann inte ett enda litet streck) inser jag till min förskräckelse vad jag har gjort!! Jag har använt fel penna!! Vi har en för whiteboartavlan (en svart penna) och en för att märka barnens klader (en vit penna) dessa har jag kontinuerligt blandat ihop och endast använt fel penna under den gångna månaden!!


Så nu måste jag klurar jag på hur jag ska får tavlan ren igen... Aceton tog bort det mesta, eller suddade ut texten så nu är den bara mycket missfärgad *snyft*  Är det nån som vet av ett rengöringsämne som kan lösa mitt dilemma så skriv en kommentar!!! Snälla!!


/MissJA

Av MissJA - 5 oktober 2009 09:43

  1. Städa kontoret
  2. Skicka in momsdeklarationerna!
  3. Fixa pappren till dagis och försäkringskassan
  4. vattna blommorna & laga middag
  5. städa huset & renbädda barnens sängar
  6. Fixa tid på vårdcentralen, Avboka läkarbesök mm.

Jag har någonstans fått lära mig att man inte ska ha mer än 6 viktiga saker att göra under en dag. Sedan ska man lyckas göra så många som det är möjligt innan Lunch för att frigöra energi och minska risken för uppskjutandeproblematikens biverkningar.

Av MissJA - 5 oktober 2009 07:38

Har sovit hur länge som helst, trots detta så känns det som om jag gärna skulle vilja sova flera timmar till. Idag är det dags för dagosfotograferingen. Mina gullisar ska inte förevigas på bild förrän efter lunch. Jag bara ber en bön till den övre makten att de har bytt kläder och ser hela och rena ut. Föregående år har det varit ett oändligt varierad utgång på korten. Nu fnns det väldigt få bilder kvar från tidigare år. Eftersom min son förra hösten fick tag i en sax och kuvertet med alla årens kort. Dessa blev till flisor. Guud så oerhört ledsen och arg jag blev då!!


Men naturligtvis så har jag en plan för hur jag ska agera för att försöka se till att mina gullisar inte ser ut som kladdiga smutsiga gatubarn. Jag ska skicka med dem fotograferingskläder!! Nu ska jag lyssna på Rix morgonzoo och fixa färdigt barnen.


Hoppas ni åxå har en okay morgon och har en plan över dagen!

Många måndagskramar/ MissJA

Tidigare månad - Senare månad

Denna blogg är värd 3 862 kr

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6
7
8
9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27
28
29 30 31
<<<
Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards