Hönsmamman

Alla inlägg den 11 oktober 2009

Av MissJA - 11 oktober 2009 22:57
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av MissJA - 11 oktober 2009 21:37


 

Var tillbringade du minst två timmar med i dag?  På gymmet
 
Hur lång är du? 171,5 cm
 
Vilken är den senaste filmen du sett? Den senaste Johan Falk filmen (minns inte vad den hette)
 
Vem ringde du senast? Min sambo
Är dina föräldrar gifta eller skilda? Gifta 
 
När vaknade du i dag? 15:45
 
Vilken är din favoritjulsång? Nu är det jul igen - Just D
 
Vilken är din favoritplats? Vet inte, antingen på toppen av ett fjäll, med snowboarden, eller så hemma i köket :)
 
Vad skrämde dig om natten som barn? Mörkret, rädslan för stora djur eller att bli överfallen
 
Har du stationär eller bärbar dator? En bärbar vit macbook
 
Hur många kuddar har du i sängen? 4 st
 
Hur många landskap har du bott i? Bara i 1 uppe i norr
 
Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Skor
 
Vilken är din favoritefterrätt? Hemgjord fruktsallad
 
Tycker du om kaffe? Joo det gör jag, men om jag måste välja tar jag helst av allt en kopp the
Vad dricker du till frukost? The eller smoothie
 
Sover du på någon särskild sida? På höger sida, tätt kramandes min "nalle" (sambon)
 
Kan du spela poker? Nej
 
Känner du någon med samma födelsedag som din? Min gammelfarmor hade det

Vad spenderar du helst pengar på? Barnen, mode, skönhet & friskvård, Hemmet (men det blir mest räkningar och mat)
 


Vilket är ditt favoritprogram på tv? Alla typer av bantningsprogram (som jag tyvärr inte får se för min sambo)
 


Kan du rulla med tungan?  Nej det kan jag inte. Men typ alla jag känner.
 


Vem är den roligaste människan du känner? Definitivt inte jag själv
 


Sover du med gosedjur? Räknas min älskade sambo som gossedjur så JA!!
 


Kan du byta olja på bilen? Är supernöjd över att jag kan tanka (bensin) och köra igenom en biltvätt själv
 


Läser du någon dagstidning? Nej
 


Dansar du i bilen? Oh ja. Sjunger dessutom ofta och gärna i bilen bara jag är ensam såklart
 


Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? Skrev köp frysta jordgubbar på whiteboardtavlan i köket
 


När var du i kyrkan senast? I somras då min sambos brorsa gifte sig och döpte sin dotter
 


Hur länge har du campat som längst i ett tält? Minns inte riktigt, det var på nån festival ca 4 dagar

Av MissJA - 11 oktober 2009 11:15

 


Detta halssmycke tar jag aldrig av mig. Det ska ge mod att göra det jag måste för att ta mig mot mitt mål. Och även skydda mig mot faror... Nåt sådant..

Av MissJA - 11 oktober 2009 07:00

 


Dessa ballonger såg jag på väg till gymmet nu på morgonen. Behöver jag ens skriva att det är minusgrader ute?

Av MissJA - 11 oktober 2009 03:50
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av MissJA - 11 oktober 2009 01:36

Jag är rädd för Tiden.


Min värsta mardröm är faktiskt att vakna upp en morgon och inse att livet har passerat förbi mig, att mina dagar är förbrukade. Att jag har blivit gammal. Att vara grå, kutryggig och bortglömd, döende.


Första gången i mitt liv som jag blev varse min åldersnojja var inför min 20-års dag. Helt plötsligt tyckte jag själv att när man var på andra sidan 20-års strecket skulle man ha inlett bildandet av sin familj, med alla de tillbehör som medföljer ett familjeliv (radhus, volvo, barn och äkta make).. Man skulle vara mogen och ansvarstagande, ha ett jobb och en bra utbildning.


Orsaken till den här fruktansvärda skräck bottnar i min stressiga tillvaro. Allt som oftast rusar jag fram igenom mina dagar stressad. Orolig att missa nästa inbokade tid. Dåligt samvete för mina barn, sambo och vänner. Stressar jag runt som en olycksalig ande. Min relation med Gollum är även det en sak som gör att mitt livrinner iväg mellan mina fingrar som vatten utan att jag ens hinner reflektera över något annat än mina tillkortakommanden.


Denna tidspanik har lett till att det i en reklamfilm som anspelar på att livet bara är en rad med vardagliga händelser, och det är dem vi kommer ihåg som räknas. Jag får DÖDSÅNGEST varje gång den visas! Det är inte ovanligt att jag ligger sömnlös om nätterna bara för att jag är för rädd att somna ifrån den dag som är på väg att dö ut.


Separationsångest, kan man kanske kalla det. Men kan man ha separationsångest till tiden?

Tidigare månad - Senare månad

Denna blogg är värd 3 862 kr

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6
7
8
9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27
28
29 30 31
<<<
Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards