Hönsmamman

Alla inlägg under januari 2014

Av MissJA - 13 januari 2014 09:33

 




Hej, i helgen har jag inte riktigt haft lust att blogga så jag pysslade med annat istället. Som att va med E på primärvårdsjouren. Men de hittade inget fel på henne - förutom febern. Så henne fortsätter vi kurera hemma.


Å igår var vi å hälsade på de nya tillskotten i stallet - 3 ankor! Vi pysslade med hästarna å städade lite i sadelkammaren.

Till middag i lördags blev det grillat å rättikagratäng. Med tomater i vitlöksolja å sallad mumsfilibaba!
Jag fixade lchf pannacotta med chokladsmak å det var sååå gott att jag drömmer om det.



Sen så har det snöat, snöat å snöat!! Tänk först saknade vi alla snön å vintern. Å i lördags började jag längta efter våren. Idag är det superkallt ute. Till och med Diddi vill va inne. Så jag tror vi tar oss en tur till affären å veckohandlar så vi kommer ut lite.

Å sist men inte minst, så fixade jag handavtryck av diddi å E nyss. Diddi satt å trolldegade, å jag fick en lysande ide! De blir ju stora så fort. Så idag ska de torkas i ugnen å sen märkas.

Av MissJA - 10 januari 2014 19:04

Då har E riktig hög temp igen. Det var ju på bättringsvägen, men idag blev stackaren sämre. Febern kom tillbaks å hon sopttar ut allt!! Så nu kör vi med suppar var 3:e timme ipren/alvedon å trots det har tempen stigit.

Vi hoppas ändå på att vi ska klara natten hemma. Imorgon åker vi in om hon inte är MYCKET bättre.

Av MissJA - 10 januari 2014 15:21


 

Jag fick tummen ur å köpte salt å slängde ihop trolldeg. Sedan den blev färdig har diddi degat, degat å degat!!


Gissa vad diddi tror att denna filur är för något?

Det är inte en figur ur monsters inc.. De rätta färgerna skulle nog varit röd å vit...

Av MissJA - 10 januari 2014 08:50

Inatt har Esmee tjorvat å tjorvat å tjorvat ända sedan hon somnade. Så inatt har jag ickesovit.
När m for imorse ville jag inte finnas mer. Å då skallade E mig rakt på näsan så hårt att tårarna forsade. Det verkade fungera (hon fixade en knock out) för sen sov hon minsann.

Den där halvtimmen sov jag med tårarna rullandes pga smällen på näsan å drömde om hur jag hade sovit aldelens för lite å hur jag fixade massa starkt kaffe. Snacka om sanndröm, kl 7 var det exakt vad jag var uppe å fixade.

Nu ser killarna på bilar 2 å jag sitter i sängen å försöker få lite vila med lillskrutt.

Idag önskar jag att E bajsar så jag får lite vila kommande natt.

Av MissJA - 9 januari 2014 21:52

Idag var en sån dag skitdag! Pms, ångest å dåligt väder.

Sitter i sängen å har huvudvärk efter alla känslostormar.

Barnen som varit hemma hela dagen (dvs alla utom V) ritade lite medan fläktgubben var å gjorde underhållsarbetet på den.

Nu ska jag läsa mer bok å försöka förtränga all skit från dagen.

Av MissJA - 8 januari 2014 17:39

M jobbar hela långa dagen. Jag är trött efter influensan, å har kånkat runt på miiimii större delen av dagen. Dessutom är det första dagen med lchf åxå. En kombination som bar kan betyda att jag är tröttare än vad jag kunnat tro!!

Måtte resten av kvällen å nattningen gå smidigt!

Av MissJA - 8 januari 2014 10:52

Gah! Det är inte mysigt att bära runt på en ettåring dag ut å dag in. Visst hon är sjuk. Men det gör hennes kilon inte lättare att kånka runt med. Sen så har hon fått så långa armar att inget jag håller på med är utanför hennes räckvidd.

Å jag haaar försökt sätta henne i andra sysslor, förgäves! Hon vill/orkar inte vara själv alls i mer än någon minut. Å så äter hon inget å vill inte heller dricka. Det enda som hon går med på är att amma. Så det känns lite som om vi backat tillbaks till för ett år sen. Men nu väger hon typ dubbelt så mycket. Ser hur krokig jag kommer hinna bli innan detta är över.

Jag borde kanske inte klaga, fram till idag har M varit hemma. Å då kan man ju dela på jobbet. Dvs bära miiimii å jobba med annat. Men idag är han borta hela jävla dygnet. Så idag måste jag göra alla sysslor med lillan på höften. Det ogillas!

Av MissJA - 7 januari 2014 16:27

Det är inte lätt ibland när man har väldigt olika intressen. Här är en sådan situation.

Matte ser hockey, jag sorterar tvätt.
M: "NEJ!!"
J: "vad är det?"
M:"finland gjorde mål."
J: "ja.."
Jag hejar principiellt aldrig på sverige i sådana matcher. Eftersom ju sämre det går desto mindre antal matcher. Jag hade ingen aning om att det var finalen som spelades.
M (nu riktigt sur): "varför säger du så, det är ju finalmatch!!"
J(ops): "ehh, jag hejar lite på Finland..."
M: "jasså, du är ju klurig då! Vad har de för färger på din hemmadräkt?"
J (kollar in spelarna på planen för att lista ut det):"lite blått, vitt å svart?"
M fortsätter muttra. Å jag retas lite. Bla detta. De börjar surra om att nån dansk ramlade. Å då fråga jag vad en Dansk spelare gjorde på isen när Svetige möter Finland? M var nära att skratta å förklarade att denne "dansk" var namnet å inte nationaliteten.

Senare på kvällen sticker m in huvudet i sovrummet å berättar att "mitt lag vann" vid det laget hade jag typ glömt att jag hejat lite på finland.... Kul att de vann...

Denna blogg är värd 3 862 kr

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15
16
17
18 19
20 21
22
23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards