Hönsmamman

Alla inlägg den 4 januari 2014

Av MissJA - 4 januari 2014 23:06

Ok, att vara så sjuk att man inte orkar tjafsa å tänka på kosten, är kanske inte ett bra knep att komma iform. Men så har jag levt sedan ett par dagar tillbaks nu. För jag har ätit bröd, glass, chips å svalt ner det med proviva, läsk, vatten åh te. Dessutom har jag testat att ta honung ist. för hostmedicin å det funkar skitbra.

Och, jag tänker inte ta mig tillbaks på duktighetsbanan förrän jag är feberfri. Alltså (som det känns just nu om ett år eller så..) det är nog snart dax att svälja sista chipset å äta sista slicken av vaniljglassen. Resten av kosten, det ska bli bra att orka fixa bättre mat till alla än vad som just nu serveras.

Av MissJA - 4 januari 2014 19:41

Vi började städa bort julen lite på nyårsaftonen. Å än är det inte färdigt. Men va faan! Det är inte så konstigt med tanke på att vi alla blev golvade av influensan.

Idag fixade jag en ny duk till köksbordet å tog bort de röda snöflingorna som jag satt fast i omtagen.

Så nu är det bara belysningen kvar.

Å i skrivandets stund är M å k på primärvårdsjouren. Typiskt så åkte K även på falsk krupp åxå. Lite väntat, han gör ju a l l t i d det när han åker på en förkylning. Stackars liten höll tappert ut hemma länge innan vi ansåg att detta kommer inte att försvinna.

Som rutinerade på detta område sitter k ordentligt nedbäddad i sin säng, med vid öppna fönster, fri tillgång av isglass å iskall sötsliskig saft, med ipaden för distraktion.

Hoppas han får bra hjälp å att de kommer hem snart.

Nu ska jag ta å få mina övriga barn i sina pyjamasar, sen blir det lite filmmys.

Nattinatt.

Av MissJA - 4 januari 2014 12:04

Min älskade man har lagt upp en annons på facebook om en familjedos influensavirus. Räcker till att lamslå en familj på 6 personer (eller fler). Perfekt om man gärna skulle vilja ha fler slappardagar än jul å nyårshelgen kunde erbjuda.

Den ger fantastiska möjligheter. Som obegränsad vila å tid att se alla filmer/serier å läsa de böcker man inte hunnit med... Dvs om man orkar det mellan febertopparna å upphostade lungor.

Skulle detta vetka lockande, lämna en kommentar eller varför inte bara titta förbi så ska vi ge er en lagom dos.

Denna blogg är värd 3 862 kr

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15
16
17
18 19
20 21
22
23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards