Hönsmamman

Alla inlägg den 6 januari 2014

Av MissJA - 6 januari 2014 21:38

Hemma hos oss är det jag som går lös med sorteringen vid utrensningar. M brukar oftast stå för bortförseln efteråt å medan jag röjer så sköter han barnen/maten mm.

Idag gjorde jag barnens rum. V var delaktig när det var hennes saker som gicks igenom. K var för sjuk (influensan är inte över för hans del ännu).

Det är något speciellt när ett rum är rensat. Det känns i luften. Den stagnerade energin/luften kan åter cirkulera. Det är inte helt färdigt på övervåningen ännu, det är säkert ett par timmars pyssel kvar innan jag kan sätta punkt för denna rensning. Men tänk, jag hade planerat att bara göra V's saker men frigjorde energi så jag av farten fixade K's å diddid åxå.

Aja, jag har satt min energi på att reda upp hemmet, å därför är kosten fortfarande eftersatt. Helt enkelt. Jag åt det m bjöd på, näringssammansättning fick vara sekundärt.

Imorgon startar skolan igen, å åtminstone ett av våra barn kan närvara första dagen tackochlov (hon har varit fröken dryg här hemma ett par dagar nu). K å diddi tar nog denna vecka hemma. Ingen av dem är krya nog. Jag å m måste fixa större fodrade galonset till diddi å v. Vi ska sätta ut klädpaket till försäljning, planera lite mat för resten av veckan å förhoppningsvis rensa lite mer.

Denna blogg är värd 3 862 kr

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15
16
17
18 19
20 21
22
23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards