Hönsmamman

Alla inlägg den 27 mars 2012

Av MissJA - 27 mars 2012 11:28

I måndags förra veckan förde jag över pengar till två säljare på tradera vars auktioner jag vunnit. HAde hoppats på att de skulle ha postat sakerna så att jag hade kunnat få dem till i går, men så var inte fallet. Tyvärr kan inte diddi få gå ut åh leka eftersom jag inte har något så vattentätt att ta på honom...


Hoppas det kommer idag..

Av MissJA - 27 mars 2012 10:12

Det är för fint väder just nu för att vara inne. Trots att jag verkligen skulle behöva vara inne åh reda ut all den röra som har hunnit bli under den tiden jag har varit mer eller mindre passiv pga illamående och trötthet.


Men så tänkte jag att jag "bara" skulle kolla upp hur stort mitt kapitalunderskott blev under tiden som jag drev företaget. Tyvärr kan jag inte tyda bokföringen som LRF konsult gjorde åt mig. Jag har försökt, men just nu verkar jag ha gröt i hjärnan för jag förstår inte vad som är en positiv summa från en negativ. Förbannar min gamla dator som kraschade, för på den hade jag antecknat summan och även hur man skulle fylla i det i deklarationen sen. Nu är det tyvärr helt borta och jag har inte heller ett bra minne. Vill inte, låta bli  att ta upp det i årets deklaration då det var rätt mycket pengar och med en restskatt att betala i år på ca 6000 så skulle jag uppskatta att få en lättnad på den fronten, tippar på att jag istället skulle få tillbaks närmare 10 000 om jag bara visste var jag hittade beloppet..


Önskar jag hade råd att anställa en städhjälp just nu. Önskade att typ min mamma skulle kunna komma hitt och hjälpa mig i någon timme det skulle kunna göra en grym skillnad..


Uppdatering:

Nu jhar jag gråtit en skvätt, ätit lunch och bestämt mig för att systematiskt gå igenom rum för rum. Jag börjar i köket, vardagsrummet måste tas när diddi sover, gärna när M är hemma för det är rätt mycket att fixa där, så det hinns inte med på en av diddis vilor..


Nä åter till mitt städande. Måste bli färdig i köket så jag hinner med att komma i tid till läkarbesöket med k. HAn skulle förmodligen ha lämnat blodprover inför detta besök men jag hittade kallelsen igår em så det hade ändå inte hunnit analyseras i tid.. Ytterligare en sak att be om ursäkt för..


Denna blogg är värd 3 862 kr

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards