Hönsmamman

Alla inlägg den 25 mars 2012

Av MissJA - 25 mars 2012 16:34

 


Hur mår jag:

Illamåendet övermannar mig fortfarande med jämna mellanrum så pass att jag måste sitta åh svälja ner redan svalda matbitar **urk** dessutom måste jag sova ca 12 timmar per dygn, annars mår jag ännu sämre. Ska ringa och be om primperan imorgon( medicin mot illamående), för detta håller inte.


Gillar/kräks åt..

Gillar

morot

kyckling

fisk

pommes

mild grön sparrissoppa

grekisk yoghurt



Kräks åt

m's andedräkt

Diddis bajs

Köttfärs

Lök

Bröd


Text nedan är hämtad från se.babycenter.com

Gravid vecka 13

Nu är fostret nästan 7 centimeter långt och väger ungefär 23 gram – som en halv banan. De fingeravtryck som ditt barn kommer att bära resten av sitt liv är redan på plats. Om du trycker försiktigt på magen så att bebisen kan känna det, kommer den förmodligen att göra samma rörelser som en bebis som söker efter bröstet.

Om din bebis är en flicka, så har hon ungefär två miljoner ägg i sina äggstockar nu. När hon är född, kommer de att ha halverats till cirka en miljon. Antalet ägg kommer sedan att fortsätta minska och när hon är 17 kommer hon att ha ungefär 200 000 ägg.

För din del har det kanske börjat lätta nu. De flesta kvinnor upplever att graviditetssymptom som att behöva kissa ofta, tröttjet och illamående minskar under andra trimestern. Andra trimestern börjar efter graviditetsvecka 13. Det kanske till och med känns som om du inte är gravid längre. Men magens ökande rundning visar tydligt att du är det.


 


Åh så sist men inte minst mina magbilder från denna vecka (charmerande fläsk) åh en länk till förra graviditeten en bild från samma vecka som finns här

   

Av MissJA - 25 mars 2012 16:07

Är så less på att sitta med känslan att jag måste spy snart nu!! Är så trött på att behöva minst 12 timmars sömn per natt åh ändå vara trött. Måste få gnälla lite..

Denna blogg är värd 3 862 kr

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards