Hönsmamman

Alla inlägg den 14 september 2013

Av MissJA - 14 september 2013 12:34

Ge mig mer tiiid. Jag vill hinna färga håret, bryn å fransar. Städa, fixa massa grejs på internet som jag borde tagit tag i för länge sedan. Å så vill m ha kortnummer för hockeyn inom 3 timmar.

Å vad gör jag, jo jag är ute med vagnen med min skrikiga gnällduo. Den minsta sitter å med jämna mellanrum kastar hon nåt från vagnen. De är jättetrötta men vägrar somna. Å min klocka tickar allt högre å snabbare.

Maten, måste komma på vad vi ska äta till middag å förbereda det medan barnen vilar. Jag kommer med tur att hinna städa undan kaoset 4 ungar kan åstadkomma på en förmiddag å förbereda maten.

Med en suck tänker jag på hårfärgen på köksbänken å inser, inte idag heller.

Det bästa med detta gnäll är att det rensar hjärnan. Å så länge man gnäller har man inga stora bekymmer. Det ligger förmodligen en hel del sanning i de orden. Det är inte ord jag kommit på själv, tyvärr minns jag inte var jag hörde/ läste dem.

Av MissJA - 14 september 2013 12:28

Ge mig mer tiiid. Jag vill hinna färga håret, bryn å fransar. Städa, fixa massa grejs på internet som jag borde tagit tag i för länge sedan. Å så vill m ha kortnummer för hockeyn inom 3 timmar.

Å vad gör jag, jo jag är ute med vagnen med min skrikiga gnällduo. Den minsta sitter å med jämna mellanrum kastar hon nåt från vagnen. De är jättetrötta men vägrar somna. Å min klocka tickar allt högre å snabbare.

Maten, måste komma på vad vi ska äta till middag å förbereda det medan barnen vilar. Jag kommer med tur att hinna städa undan kaoset 4 ungar kan åstadkomma på en förmiddag å förbereda maten.

Med en suck tänker jag på hårfärgen på köksbänken å inser, inte idag heller.

Det bästa med detta gnäll är att det rensar hjärnan. Å så länge man gnäller har man inga stora bekymmer. Det ligger förmodligen en hel del sanning i de orden. Det är inte ord jag kommit på själv, tyvärr minns jag inte var jag hörde/ läste dem.

Av MissJA - 14 september 2013 11:05


I många barnböcker har jag läst för mina barn å även själv som liten fått läst om honungskakan. Den har låtit så god å precis passat in i sagornas värld..

Detta är receptet jag använde mig av:

Honungskaka 175grader, 40 minuter nedre delen av ugnen

3 ägg
1 1/2 dl strösocker
75 g smör
1 dl honung
rivet skal av 1/2 citron
3 dl vetemjöl
1 1/2 tsk bakpulver

Garnering:
2 1/2 dl Kelda mellangrädde
1 liter jordgubbar


Gör så här:
1. Vispa ägg och socker vitt och pösigt.

2. Smält smöret i en kastrull, rör ner honungen och låt den smälta.

3. Blanda i smörblandningen och citronskalet i äggsmeten.

4. Sen i med mjölet som man först blandat ihop med bakpulver.

5. Vänd ihop smeten.

6. Häll smeten i en smord och bröad rund form med hål i mitten.

7. Gräddas 40 min Täck ev. med folie mot slutet.

Stjälp upp kakan och låt den kallna. Vispa grädden och bred den över kakan. Fyll hålet med jordgubbar och garnera med resten runt om.

Denna blogg är värd 3 862 kr

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11
12
13 14
15
16
17
18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards