Hönsmamman

Alla inlägg den 24 september 2013

Av MissJA - 24 september 2013 22:27

Idag har vi köpt Esmees första skor. Kavat vinterkänga i strl 19. Det ser så klumpigt ut när hon har dem på. Men skor behövs ju nu. Det är kallt ute, ca 7-9 grader å blåsigt.

Imorgon jobbar m heldag å diddi är fortfarande hemma från dagis. Han har fortfarande lite förhöjd temp. Fick veta igår att han troligast har streptokocker i halsen. Så det kan vara orsaken till att han fick feber mellan fredag å lördag. Det utreddes inte närmare. Han går ju redan på antibiotika. Å han har inte bara blåmärke på halsmadeln utan det blåmärket fortsätter bakom halsmandeln å avslutar med ett sår längst bak. Läskigt, det hade kunnat gå väldigt mycket värre än det gjorde. Hönsig som jag är känns det bättre att ha honom hemma lite nu när han har ett sår i halsen å käkar antibiotika. Men då får jag vara det. Det är ju för hans skull han börjat på förskolan nu, å då ska han inte behöva vara där om han är krasslig.

K var hos läkaren idag. Det blev ett bra möte. Medicinen ska ändras, han ska även kollas upp via neurokirurgen, å ev dietist å sjukgymnast. Känns bra att han får all hjälp han kan behöva. Medicinen ska börja justeras imorgon, håll tummarna att det går bra (dvs. Att vi slipper en massa kramper pga det).

Nä nu ska jag lägga mig å sova. Just nu fungerar sömnen skit för mig, jag har svårt att somna å vaknar ofta, ca 6 gånger per natt å när det är dax att vakna är jag helt död å vill endast gå i ide. Hoppas dock på en bättre natt inatt. Godnatt

Denna blogg är värd 3 862 kr

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11
12
13 14
15
16
17
18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards