Hönsmamman

Alla inlägg den 10 september 2013

Av MissJA - 10 september 2013 19:58



Jag gör nåt fel, å det STÖR IHJÄL MIG!

Jag är hungrig, småsugen å trött.
Ok, esmee tjorvar under natten. Tex kräva som i natt att vara vaken mellan 23-02 å tv:n skulle va på. Hon vrålskriker emellanåt så att jag ibland misstänker att hennes mage reagerar på nåt hon ätit. Å det resulterar i en trött å gnällig tjejja på dagarna som snart har tagit en guldmedalj i låsasgråt.

Jag försöker äta som jag bör. Kör med shape-up när jag inte är för trött. Försöker att trotsa tröttheten med cykelturer å yoga. Å nån rudtur då å då.

Ändå hänger den där sjuka hungern som en efterhängsen psykopat efter. Får mig att plötsligt äta på tider å saker jag egentligen inte tänkt äta. Som idag. Kalaspuffar!!! Flera nävar. Seriöst. Jag som inte ens gillar kalaspuffar.

Jag måste ta mig en funderare. Är mitt kcal intag fel. Eller måste den omfördelas. Det som funkade innan sommaren varför är det svårare nu?
Detta påminner om förr, innan jag hade tagit itu med matmonstret. Men nu är det vad? Stress eller vad vet jag som förstör. Kanske behövs ett bättre tydligare mål.

Om någon vecka kommer Olgas bok träning för mammor. Tänkte läsa den å inspireras. Men tills dess tänkte jag kämpa på med yoga å fundera på kosten å var det går snett. Kanske är det läge att försöka börja med sömnen dvs. Lägga mig tidigt så att jag sover fler timmar även om natten för esmee är tjorvig.

Jaja, nu sover 2 av 4. Dax att natta resten å varva ner med lite kvällsstök före sängen kallar

Av MissJA - 10 september 2013 11:39

Gräver å rotar i köket. Är så VANSINNIGT sötsugen!!

Men, jag hittar inget!!

Inte en endaste liten glassklick, godis eller ens ett halvt futtigt å bortglömt digestive.

Tar en bit hårdbröd med ost på å låsas att det är en nybakt vaniljbulle. Fungerar sådär. Hårdbröd med ost har ju inte rätt konsistens, är mycket mer knaprigt å sockerfattigt. Men med tanke på att lunchen dröjer lite så är det förmodligen klokt med ett litet mellanmål....


Denna blogg är värd 3 862 kr

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11
12
13 14
15
16
17
18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards