Hönsmamman

Alla inlägg under mars 2011

Av MissJA - 29 mars 2011 08:35


Vecka 6;

Nu har avslaget normalt slutat och om ni båda vill är det OK att ha sex igen utan kondom (men det är vanligt att inte ha lust än).

Från veckoplaneraren för stressfri och rolig bäbistid



kvällslur i bärsjalen nära mammas bröst är tryggt.


Idag blir min minsta gulleprins 6 veckor gammal!! Det känns helt fantastiskt, och jag blir chockad över hur fort tiden tenderar att gå. Han både ler och har visat att han kan rulla runt (han log massor åt mig igår) men han har inte vänt sig mer från mage till rygg. Jollrar har han gjort nu i någon vecka, eller det har smugit sig fram så helt ärligt vet jag inte riktigt när han gjorde sitt första joller. Kanske beror det på att jag har 2 barn sedan tidigare och kanske därför har varit mer lyhörd för hans olika läten, eller för att han varit så bunden till mig sedan han föddes. Han har hela sitt liv haft mycket olika läten för sig..


Utöver det är han stark i nacken det tyckte de på BVC  förra veckan när vi var där. Han kan fixera blicken åxå. Min duktiga bebis!!


Favoritplatsen är förutom i min famn (ja det är typ bara jag som duger) även på skötbordet där han kan ligga långa stunder och spralla med armar och ben. Perfekt för mig då jag kan passa på att sköta om att starta tvättmaskiner och fixa mitt hår, tvättar ansiktet och andra saker man gör på toaletten. Än så länge törs jag göra det, men snart, ack för snart kommer det att vara ett minne blott. I och med tidens gång blir han allt mer rörlig det lilla livet.



Av MissJA - 26 mars 2011 19:36

Men det har V fått, suck.. Så nu ska vi masa av oss imorgon. Frågan är bara ska även lille D avmaskas? Man ska maska av alla samtidigt men jag får inte veta hur jag ska göra med D förrän på måndag så han får maskas av efter oss i så fall..


Så nu ska vi storstäda imorgon, maskägg spirds tom via dammet och luften och de överlever upp till 3 veckor utanför kroppen!! Ryser!!

Av MissJA - 25 mars 2011 09:28

I ca 2 veckor har jag misstänkt att D kan vända sig från mage till rygg men har inte sett det ske. Men idag när jag skulle fota honom på fårskinnsfällen så gjorde han en klockren rullning :D min stora lille plutt!!


       

Av MissJA - 25 mars 2011 07:09

Mät och vägningsdag är fredag och såhär ser det ut jämfört med förra veckans vikt. Här är länken till det inlägg där mitt mål anges.


Dagens morgonvikt: -1,1kg (8,9kg kvar)


Eftersom jag har mätt lite oregelbundet fram till nu så har jag inte en veckas skillnad mätte senast i förrgår. Bröstet orkar jag inte mäta eftersom jag jobbar som mjölkkossa för tilfället och alltså har orimligt stora boobs för att vara jag.


Midja: 70 cm (60)

Höft: 104 cm (95)

Lår: 53 cm (47)


Paranteserna efter måtten är målmåtten.

Av MissJA - 24 mars 2011 19:20

Som jag skrev i morse så började inte den här dagen speciellt bra för min miniprins och inte blev den bättre heller. Nej för att det blåste som faan hela dagen så det gick typ inte att gå ut med V eftersom hon riskerade att blåsa bort. Kontentan av det blev att vi inte kunde vara ute och D sov inte alls så som han borde fått göra. Alltså har han varit en gnällpelle som inte velat nåt alls hela dagen. Jag har känt mig maktlös dessutom trött efter nattens uteblivna sömn och utan tålamod med de äldre barnen.


  Det är inte lätt när de små liven inte är nöjda på en fläck..


Det är förjävligt att inte orka med, att känns sig som en skitmorsa när jag inte kan göra något av barnen tillfreds med livet. Det slutade inte bättre än att jag satt och smågrät med en vrålade bäbis och stökiga storbarn.. Min älskade sambo gjorde en fantastisk grej och tog taxi hem från jobbet så jag fick lite avlastning. Naturligtvis som det alltid är i sådana situationer så blev D lugn och somnade i bärsjalen då, barnen blev hungriga i soffan och jag fällde ett par tårar av lättnad..

Av MissJA - 24 mars 2011 11:06



  Det är med viss stress som jag sitter här och bloggar. D var hysteriskt hungrig när vi kom hem åh det var bara att slita fram bröstet.. nu står påsarna åh väntar på att bli uppackade.. kylvarorna skriker på mig nu... men D är inte nöjd än..


Förresten la han av värsta spyan på mig i affären.. Men som bäbismamma är man ju sällan fläckfri..


 

Av MissJA - 24 mars 2011 08:12


  Bjuder på en bild av en betydligt gladare bäbis


Inatt har det inte blivit mycket sömn, men jag har hunnit se hela säsong 1 av serien scrubs.. alltid något. Lille D har krävt mat ca en gång i timmen somnat under rapningen åh sedan börjat om.


Så nu är han redan nu övertrött - nice start på dagen - NOT!!


Snart ska jag D åh V bege oss till affären åh veckohandla. blir nog en liten i bärsjalen kan jag tro. Värst är det bara just nu att lista ut hur jag ska få mig klar för att åka..

Av MissJA - 23 mars 2011 17:21


Såhär såg Damien ut innan vi skulle ut på promenadera igår. Tyvärr var detta enda stunden han sov i vagnen. Sedan vrålade han HYSTERISKT tills jag stoppade in honom i min jacka hade glömt bärsjalen hemma, nåt som inte lät hända igen (andra promenaden) då jag skulle gå till babyproffsen åh köpa refillpåse till blöjhinken. Det var SÅ varmt, väl där mötte vi upp M och company. Vi skulle kolla på en softshell jacka till mig åh V. På babyproffsen fick jag amma lite så att D skulle vara lite mer nöjd (det var missnöjda övertrötta skrikdagen igår). Ena bröstet läckte som ett såll och jag höll på att svetas bort!! Det slutade med att jag inte vågade ta av mig jackan pga svettfläckar åh en stor fläck av läckt mjölk.. V fick en fin jacka till bra pris åh jag får klara mig med den jag har..

Denna blogg är värd 3 862 kr

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards