Hönsmamman

Alla inlägg den 23 mars 2011

Av MissJA - 23 mars 2011 17:21


Såhär såg Damien ut innan vi skulle ut på promenadera igår. Tyvärr var detta enda stunden han sov i vagnen. Sedan vrålade han HYSTERISKT tills jag stoppade in honom i min jacka hade glömt bärsjalen hemma, nåt som inte lät hända igen (andra promenaden) då jag skulle gå till babyproffsen åh köpa refillpåse till blöjhinken. Det var SÅ varmt, väl där mötte vi upp M och company. Vi skulle kolla på en softshell jacka till mig åh V. På babyproffsen fick jag amma lite så att D skulle vara lite mer nöjd (det var missnöjda övertrötta skrikdagen igår). Ena bröstet läckte som ett såll och jag höll på att svetas bort!! Det slutade med att jag inte vågade ta av mig jackan pga svettfläckar åh en stor fläck av läckt mjölk.. V fick en fin jacka till bra pris åh jag får klara mig med den jag har..

Av MissJA - 23 mars 2011 11:32

Har just varit ute på en 90 minuters lång promenad med liten i bärsjalen. Han vägrar sova någon annan stans än på mig just nu och för att inte upprepa gårdagen så får han sova där.


Vagnen hade jag ändå med  mig, när jag lämnade bostaden var det med förhoppningen att stoppa ner honom där efter ett tag, men när jag var på affären och handlade lite så tänkte jag om. I liggdelen fick bananerna och de övriga varorna åka istället :)


I eftermiddag ska vi till BVC på kontroll med Damien, han ska inte bara träffa tant Karin utan åxå läkaren för en undersökning. Jag har tänkt fråga dom om det är vanligt att bäbisar sväljer fel ofta, Damien gör det minst 2 gånger varje gång han ska äta. Men det kan bero på att mina bröst ständigt är så fulla med mjölk..


Nu ska jag börja förbereda middagen, blomkålssoppa med kikärtor smaksatt med vitlök, kokosmjölk,  curry och lite spiskummin..

Denna blogg är värd 3 862 kr

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards