Hönsmamman

Alla inlägg den 22 mars 2011

Av MissJA - 22 mars 2011 18:48

Just nu är jag skittråkig när det gäller håret. Jag har håret på SAMMA sätt VARJE dag!! Orsak; när man har en bäbis som kräks mer eller mindre hela tiden och dessutom vill hänga på mig. Är så less på att ha nedkräkt hår!! Speciellt eftersom jag har världens torraste hår och inte kan tvätta det ofta alls ändå.. Så nu har jag det alltid ALLTID uppsatt, i en fläta i nacken. Dessutom så blir den rufsig under dagen så jag ser typ alltid ut som jag gör när jag vaknar på morgonen (sover alltid med håret flätat)..


Funderar ibland på att göra någon mer avancerad uppsättning, MEN när jag mer eller mindre spenderar mina dagar utomhus med mössan på huvudet är det lite slöseri på energi och helt onödigt, eftersom det bara ser knöligt ut att ha en ex. knut/svinrygg under mössan..


Längtar tills att man kan vara ute utan mössa så att jag kan bli mindre astråkig med håret...

Av MissJA - 22 mars 2011 17:16

På kvällarna kör jag åh D ett step-up pass under bolibompa :p

 

Åh jag är inte ombytt, men det är typ pyamasdax för oss båda efter passet så det löser sig..

Av MissJA - 22 mars 2011 12:52

Tycker att han påminner om en liten kolabjörn



Av MissJA - 22 mars 2011 12:42

Vi åkte skrana nedanför där syrran bor när vi skulle hämta hem V. Vi passade även på att äts lunch där. Hamburgare åh pommes.


                       

Av MissJA - 22 mars 2011 08:41

Vecka 5;

Vem har två lediga timmar att titta på film? Spela in dina TV favoriter istället och titta på när bäbisen sover.

Från veckoplaneraren för stressfri och rolig bäbistid


 

Varje vecka går jag mentalt tillbaks till tisdagen för 5 veckor sedan då Damien kom till oss.


Text från babycenter.com

Click here to find out more!

Så här växer din bebis

Nu kanske bebisen börjar le på riktigt. Du kan avgöra om det är ett socialt leende genom att bebisen använder hela ansiktet för att visa sin nöjsamhet. Bebisar börjar le när de är redo, men du kan skynda på processen genom att leka, kittla och kela med dem.


Nu kan bebisen fokusera båda ögonen när den tittar på ett objekt och har börjat föredra mer komplicerade mönster, färger och former. Den kan följa objekt med blicken, vilket gör att ett skallra som rör sig framför ansiktet kan vara jättespännande. Eller också kan du leka lekar, som till exempel att sätta ditt ansikte nära bebisens och nicka med huvudet från sida till sida. Bebisen kommer att vara helt fascinerad och kanske belönar dig med ett leende eller ett litet skratt!

Av MissJA - 22 mars 2011 08:24

  Vi inviger vår muurikka, M steker hamburgare på den, våra grannarsteker korv. Under tiden tar jag en promenad med barnvagn och några barn.


  K spexar framför TV:n V är fotografen


  Här är det ombytta roller, K fotograferar och V agrar modell


  Såhär sover D på natten tillsammans bredvid mig, nära, nära


   

 

Av MissJA - 22 mars 2011 08:20

Så idag ska Damien få sin premiärtur till stallet tillsammans med mig och V. Vi passar på att göra det medan M åker åh tränar med sin kompis. Äntligen har jag fått honom att börja träna :D

Denna blogg är värd 3 862 kr

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards