Hönsmamman

Alla inlägg den 29 mars 2011

Av MissJA - 29 mars 2011 13:49


 


Såhär låter min lille gulleplutt när han äter.. vanligtvis :D


Av MissJA - 29 mars 2011 12:45

Det var inte bara springmask som upptäcktes under lördagen. V fick även magsjuka. Hon kräktes några gånger under natten. Som tur var har jag en underbar sambo som inte lider av emotofobi som jag. Jag har det så att jag är JÄVLIGT rädd för magsjuka. Om man framkallar kräkningar har jag inte problem med det.. På söndagen tog M hand om V medan jag D och K var ute och grejade på typ hela dagen. Igår jobbade M och jag ver ensam med V som verkade vara på bättringsvägen (dvs. febern försvann och hon hade varken diaree eller kräktes något). Nu idag ringde de från skolan K hade kräkts och de skickade hem honom. Nu är min mamma här och tar hand om honom, tyvärr så är hon definitivt inte förstående för min fobi för magsjuka alls. Men hon är med K ändå.


Jag vill verkligen inte att D ska bli smittad så jag håller nogrannare hygien än vad jag skulle ha gjort i vanliga fall. Äter vitperpparkorn och hela baletten. M får ta hand om de som sjuka nu blir det K som han får ta hand om medan jag fokuserar på att sköta om Damien och hushållet i övrigt.. Avmaskningen får nu vänta tills magsjukan har passerat. Dumt att försöka sig på en avmaskning om någon skulle spy/ skita ur sig dosen för snabbt.. Nu är vi alla i riskzonen för att bli sjuka fram till nästa vecka typ!! Jag vill faan bara gråta!!

Av MissJA - 29 mars 2011 08:35


Vecka 6;

Nu har avslaget normalt slutat och om ni båda vill är det OK att ha sex igen utan kondom (men det är vanligt att inte ha lust än).

Från veckoplaneraren för stressfri och rolig bäbistid



kvällslur i bärsjalen nära mammas bröst är tryggt.


Idag blir min minsta gulleprins 6 veckor gammal!! Det känns helt fantastiskt, och jag blir chockad över hur fort tiden tenderar att gå. Han både ler och har visat att han kan rulla runt (han log massor åt mig igår) men han har inte vänt sig mer från mage till rygg. Jollrar har han gjort nu i någon vecka, eller det har smugit sig fram så helt ärligt vet jag inte riktigt när han gjorde sitt första joller. Kanske beror det på att jag har 2 barn sedan tidigare och kanske därför har varit mer lyhörd för hans olika läten, eller för att han varit så bunden till mig sedan han föddes. Han har hela sitt liv haft mycket olika läten för sig..


Utöver det är han stark i nacken det tyckte de på BVC  förra veckan när vi var där. Han kan fixera blicken åxå. Min duktiga bebis!!


Favoritplatsen är förutom i min famn (ja det är typ bara jag som duger) även på skötbordet där han kan ligga långa stunder och spralla med armar och ben. Perfekt för mig då jag kan passa på att sköta om att starta tvättmaskiner och fixa mitt hår, tvättar ansiktet och andra saker man gör på toaletten. Än så länge törs jag göra det, men snart, ack för snart kommer det att vara ett minne blott. I och med tidens gång blir han allt mer rörlig det lilla livet.



Denna blogg är värd 3 862 kr

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards