Hönsmamman

Alla inlägg den 2 mars 2011

Av MissJA - 2 mars 2011 13:46

Fy vad jag hatar alla som ska lägga sig i namnfrågan!! JA han SKA heta DAMIEN inte DANIEL eller nåt annat som NI tycker passar bättre. HAN har haft sitt namn sedan vi fick reda på att det vara en liten pojke där inne vid rutinultraljudet!!


Åh ni som tror att det betyder omen eller liknande kan jag bara meddela att det betyder "att tämja" Det är ett franskt namn. Den informationen har jag fått från svenskanamn.se


Sedan till alla töntiga vuxna som påstår sig inte kunna uttala namnet. Om man kan säga DEJ och MI och EN kan man lära sig att säga dessa ord tillsammans varpå man utan problem kan uttala hans namn korrekt!!


Nu har jag haft mitt utbrott, men jag blir bara så trött på alla som inte kan acceptera att man väljer ett litet ovanligare namn till sitt barn. Det blir ju snabbt lite tråkigt om ALLA som föder barn måste välja typ samma namn.. Det var lika när min dotter föddes, det namn jag hade valt ut och som hon nu idag heter vägrade förlossningspersonalen skriva upp på hennes lapp eftersom det var ett sånt hemskt namn.. Året efter att V fick sitt namn blev hennes namn vanligt och ingen reagerar längre på det om de inte säger att det är ett fint namn..


Jag har med alla mina barn försökt hitta namn som inte är så vanliga, som fungerar ok internationellt och som jag fastnat för. Men med alla mina barn har jag stött på motgångar för mitt val av namn.. Jag är ändå väldigt glad över att jag har stått på mig och inte ändrat deras namn bara för att det inte passar alla..

Av MissJA - 2 mars 2011 10:38

   


Jämför dessa med de sista bilderna som togs 3 dagar innan förlossningen


   

Av MissJA - 2 mars 2011 10:28

Eftersom det har varit lite mycket de senaste veckorna så är det först nu jag har haft tid och ork att lägga in bilder på datorn från kameran.


  Första bilden, Damien är 3 minuter gammal här!


  Damien hittar till maten


  De små små fötterna


Liten kille med tutten i munnen
 

Denna blogg är värd 3 862 kr

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards