Hönsmamman

Alla inlägg den 31 mars 2015

Av MissJA - 31 mars 2015 12:23

Måste börja med att kommentera vädret. Det var inte så kul att vakna imorse å se världen täckt med ca 10cm blötsnö. Å desto mer skräckinjagande att köra ca 5km på oplogad väg. Det var typ ett spår på vägen (tyvärr till gagn för den mötande trafiken). Var rädd typ hela vägen för att vid möte 1, få sladd när jag tvingas ut i snömodden 2, råka köra fast i snön om det går för sakta. Men jag tog mig helskinnad till jobbet å hoppas att det är plogat lagom till när jag slutar.

Åter till vad jag tänkt skriva lite om. Vi kommer ju att sälja vår bostad när vi ska bygga/har byggt. Å därför håller vi nu på att planera hur vi ska gå till väga för att fräscha till den så att både vi som säljer och de nya ägarna blir nöjda med det.
Just nu planerar vi för att fixa till trappan å uteplatsen på framsidan. Har nu de senaste dagarna letat lite trappinspiration. Men vad ska man satsa på, byta plastmatta på stegen och måla resten. Eller är det bättre att måla hela trappan?
Mest jobb lär det ju vara med att byta mattan, men frågan är hur hållbart det blir att måla plastmattan istället?
Har kollat vad trapprenoveringen skulle kosta att anlita någon för. Men den summan vill vi hellre investera i mer åtgärder. Så vi får investera i mer tid istället. För det är ju alltid samma övervägande att göra. Är tiden värt mer än pengarna? I vårt fall är det nog så att vi värderar pengarna högre å höjer vår egna arbetsinsats. Annat får helt enkelt vänta.

Tar gärna emot åsikter om hur ni skulle gjort.

Bjuder på lite trappinspiration

Denna blogg är värd 3 862 kr

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards