Hönsmamman

Alla inlägg den 6 mars 2015

Av MissJA - 6 mars 2015 18:37


 

idag var det en tidig morgon för mig å Vilda. Det var dax för henne att delta i sin första hopptävling eller träningstävling. Dvs. Blåbärshoppning. Hon hade önskat att få tex Jenz eller Alert eller kanske Horton. Men fick nöja sig med Fobos då jag missade anmälningsstarten. Så det blev inte hoppa 30cm med en bra ponny utan bombana med Fobos. Något som hennes ridlärare rekommenderade eftersom Fobos har en speciell hoppteknik.

här går hela förväntansfulla tävlingsgänget banan tillsammans

Vilda hade startnummer 2....
Å nedan väntar hon på sin tur...

Alla deltagare fick varsitt diplom och en rosett :) allt som allt en lyckad förmiddag.



Det toppade vi sedan med att åka till stallet å grilla korv tillsammans hela familjen. Jag red Baronessa och V fick rida Cassandra. Det gick riktigt bra för henne, imorgon så får vi förmodligen göra om det.

Jag och M passade också på att ta varsin spark och ett barn var och sparka bort till där vår tomt kommer bli. Jag knäppte lite bilder så att jag kan visa lite av den utsikt vi kommer ha från huset.

Följt av skogsbilder, här i skogen kommer vi troligtvis bo i vårt hus om 2år

Eftersom jag å E råkade skära igenom isen och ha sönder vår spark på vägen till vår tilltänkta tomt, så på tillbakavägen fick barnen åka sparktåg :)

Å imorgon är det ridskola som vanligt på morgonen, tätt följt av en husvisning - eksjöhus denna helg :) å det toppar jag med lite mera stall, snoriga barn, lite trots här och var å eventuellt lite feber... Alltså en nästan vanlig lördag ligger framför oss

Denna blogg är värd 3 862 kr

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards