Hönsmamman

Alla inlägg den 20 mars 2015

Av MissJA - 20 mars 2015 08:17

jag har varit lite dålig på att blogga. Förkylning, husdrömmar å vardagsliv har kommit ivägen. Tänkte posta lite små filmer, å bilder som jag fångat i mars. Månaderna springer iväg å snart är sommaren här.

jag försökte fixa egen sallad. Planterade en crispsallad förra helgen, nu behöver den intensivvård

Solnedgång fångad under ridturen igår

onsdag var det VAB och bakdag

 


  Vilda tog en ridtur på cassandra förra helgen, hon var supernöjd..

 

 

Nu är det vår i luften, å jag är inte sen med att börja hänga ut tvätten, den blir så fräsch och det behöver inte hänga inne å ta upp dyrbar plats

 

E hjäler V att förbereda Vicky inför dagens hopplektion, detta var i lördags

 

 

Det är så härligt att va ute å rida när vägen börjar tina fram, det är ljust längre åxå. Här tar jag en ridtur på Cassandra efter jobbet en dag förra veckan..

Av MissJA - 20 mars 2015 07:26

Jag kliar mig på mössan! Såhär ser det ut på skolgården där jag jobbar. Det borde ju de flesta föräldrar förstå att det innebär att deras barn (6-åringar å uppåt) blir geggiga och blöta när de är ute å leker på rasterna. Men, tyvärr är det allt för många som väljer att ignorera detta faktum och skickar sina små i springskor å tunna kläder, visst det kan va plusgrader men det blåser ändå en del. Men det är inte bara nu jag funderar hur vissa tänker. När det var vinter och mindre än -10 ute och någon hade med sig ofodrade galonvantar! Gissa om det blev kallt?

Visst man kan ha ett varmt barn då är det en annan sak, men det är sällan även dessa barn undviker att mer eller mindre bada i någon stor vattenpöl. Det är lite tråkigt då det påverkar barnens dag på skolan.

Varför tar jag upp detta då? Jo för att V är mycket irriterad på mig för att jag vägrar skicka henne till skolan i springskor. Men jag har även frågat personalen på hennes fritids hur det är på deras skolgård. De rekommenderar stövlar, och därför är det just stövlar hon får lov att ha ett tag till.

bild hittad på Google

Denna blogg är värd 3 862 kr

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards