Hönsmamman

Alla inlägg den 1 januari 2015

Av MissJA - 1 januari 2015 22:47

förr (innan barnen) var det en bakisdag. Nu sedan länge så vaknar man iof lite senare. Å kanske är lite trött, men inte bakis eller osäker på när det e ok att köra bil.

Idag var vi bland ett fåtal som valde att gå på bio. Pingvinerna från Madagaskar blev det. Tillsammans med alla barnen. Det är så häftigt att de nu börjar vara så stora! Till och med E höll ut, fast i perioder i mitt knä. Vi hade både popcornmenyer å lite godis till var och en. Å filmen var ganska bra.

Middag blev rester från nyår hos E, det var trevligt även om barnen var trötta å ville inte riktigt umgås snällt idag också.

Nä nu ska jag natta kudden. Sov gott

Av MissJA - 1 januari 2015 01:37

Det var trevligt sällskap. Fint i lokalen, bra musik. God mat. vi spelade paketspelet, något som ledde till en kamp om vissa (nit)lotter, ett gossedjur och några glas....
Maten som serverades var;

Förrätt
mjölkfri laxtårta, kantarellkrustader, varm brietårta täckt av agavesirap med torkad frukt och nötter, å en fruktig grönsallad, ost å kex å nybakt bröd.

Varmrätt
Örtmarinerad fläskfilé med whiskeysås och klyftpotatis och sallad.

Efterrätt
Chokladfondant med vispad grädde och sorbet.

Barnen pallade att vara vakna till tolvslaget, men då tyckte de att det var kallt, lite läskigt å att de ville sova. Så vi åkte hem å nattade oss alla.

Det bästa med 2014

Jag har fått ett jobb jag trivs med och uppskattar min familj mer nu när jag har ett liv utanför hemmet.

Damien har slutat med napp och blöja, lärt sig cykla och klä sig själv.

Esmee har börjat på förskolan och trivs!

Kim har fått nya vänner på korttids.

Vilda har lärt sig räkna gånger och börjat hoppa, bytt ridgrupp till en bättre och blivit skötare till ponnyn Vicky.

Matte har börjat träna, fått ett bättre arbetsschema, och blivit mer ekonomisk.

Min önskning för 2015

Att fortsätta trivas på jobbet,
få en lägre stressnivå
börja träna lite styrka å fortsätta rida
Komma närmare vårt mål, bygga hus!

Vad tyckte ni var bäst med 2014, och vad önskar ni att det nya året bjuder på?

Denna blogg är värd 3 862 kr

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards