Hönsmamman

Direktlänk till inlägg 18 april 2014

Studera kanske?

Av MissJA - 18 april 2014 15:33

Idag är jag inte pigg. Tempen håller sig över 38 å motvilligt accepterade jag att det inte blev att åka till stallet idag heller. :/

Men jag har ändå förberett lite gott till påskafton, mjölkfri smörgåstårta å drömrulltårta som är grunden till den påskbakelse som ska toppas med grädde, färska jordgubbar å mango.

Sen har jag vilat lite i sängen med en härlig tidning dressyrmagasinet. Jag funderar å funderar på att försöka byta karriär, kanske plugga till nåt. Tankarna har en tid gått till att försöka utbilda mig så jag kan jobba mer med hästar. Alla de utbildningarna verkar bara finnas på annan ort, typ flyinge å strömsholm. Vissa verkar vara på diastans andra intensiva under kortare tid. Jag blir sugen, ansökningstiden till i höst är slut men kanske nästa höst. Då är barnen större å första dagisåret för E är avklarat.

Just nu är jag med de 3 yngsta i lekparken, trots att jag inte mår bra så måste ju barnen få sin utevistelse.

Stackars k ligger inne å vilar, han har haft en kramp till idag, båda har han fått på cykeln :(

Nä nu bråkas det, så jag ska ta tillfället i akt att gå in.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av MissJA - 17 september 2017 22:45

Måste erkänna, jag är medlem här! En större klant, olycksalig individ är rätt sällsynt (de råkar ofta förolyckas i förtid..) M kallar mig för porslinsdocka (å då associerar jag det med en jättegammal porslinsdocka som mamma å pappa hade i sitt sovrum...

Av MissJA - 31 juli 2017 19:35

Inte den bästa sommaren... Först bröt jag foten. Å barnen drabbades av feber. K blev så dålig att han blev inlagd. Sen blev jag åxå sjuk. Nu är jag inne på åttonde dagen med rejäla febertoppar. Men på vårdcentralen kunde de inte hitta några fel på m...

Av MissJA - 21 juni 2017 11:25

     Det var helt overkligt morgonen för slutbesiktningen. Jag stod i köket och packade allt från skafferiet i påsar. Då visste vi ju inte om vi skulle få lov att flytta in eller om vi skulle få återvända tillbaka till vårt mellanboende i väntan på...

Av MissJA - 13 juni 2017 22:15

            Jag höll på att fixa med inredningen i barnens garderober. Skulle "bara" hämta två hyllplan till och ger mig snabbt och lätt nerför trappen när jag kommer längst ner i trappen ser jag hyllplanen de är nästan framför mig då jag snubb...

Av MissJA - 12 april 2017 17:45

Jag ska byta jobb, från den skola jag arbetar på nu till en som ligger mycket närmare vårt nya hus. Arbetsuppgifterna kommer även dom att skilja sig lite från de jag har haft tidigare. Det kommer nog att bli bra. Men under de knappt tre veckor som ha...

Denna blogg är värd 3 862 kr

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards