Hönsmamman

Alla inlägg den 12 april 2014

Av MissJA - 12 april 2014 17:49

Å på tv är det nåt med söta tecknade monster. Huvudet känns fullt av bomull å kroppen är trött. Jag har just ätit upp en kokosboll. Diddi å E har feber, diddi är rosslig i halsen å lite hes åxå.

Men vi var till stallet ändå en stund. De sov i vagnen medan jag linade 2 hästar, fixade lite med en hage, mockade å putsade 2 träns.

Nu snart ska jag vika dagens laddning med torr tvätt. Det blir inte så överdrivet drygt med tvätt om man tvättar lite varje dag. Idag blev det 2 maskiner, vi tvättade inget igår för då regnade det.

Igår var det stora cykelköpardagen. Å innan middagen hade jag köpt en springcykel till de minsta å en fin cykel till K. Så nu är plånboken lite rymligare ;) skämt åsido, det är en glädje i att kunna köpa sånt som ens barn behöver och uppskattar. Att se deras glädje är värt pengarna, oftast...

M skrek rakt ut när jag kånkade ut paketet med den knalligt rosa springcykeln, men jag argumenterade valet med att E får ha grabbiga ytterkläder, å att diddi enligt M inte behövde ha en springcykel alls.

Hur resonerar ni kring färger till era små? Å hur tänker ni omkring ämnet att låta era barn ärva saker efter varandra?

Nä, nu ska vi ta vara på lördagskvällen å så måste jag å V förbereda allt inför hennes skötarkurs imorgon. Tur man har morgonpigga barn - vi ska va på hippologum före kl 9. Sköna lata söndagar existerar inte för oss, men vi hinner å andra sidan ta vara på dagarna :D

Denna blogg är värd 3 862 kr

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards