Hönsmamman

Alla inlägg den 6 februari 2010

Av MissJA - 6 februari 2010 21:42

 

Med denna ring skulle jag känna mig FIN :)


Sitter och letar den perfekta förlovningsringen. Det är faan inte så superlätt. Önskade att jag var miljonär, minst. Då skulle jag ha råd att köpa förlovningsringar som skulle blända vårt förhållande i flera år frammåt. Istället så är jag bara en sketen arbetare som inte kan sväva ut i så stora summor. Men jag vill inte heller köpa för billiga ringar, tänk om det ger otur!!


I veckan ska jag åh sambon fara och välja ut våra ringar, spännande. Han skulle nog gärna köpa billiga ringar och istället köpa nån skitdyr onödig teknikpryl. Men jag vill att vi ska ha fina ringar. Inte minst av den anledningen att det lär ta ca 100 år tills min sambo gått med på att bli min äkta make.


Har hittat en ring som i och för sig inte ser ut som den jag hade önskat mig mest, men den skulle kunna funka. Det är mönster i den, diskret men dock där. Men när jag visade dem för min älskling så sa han bara är du galen - de ringarna är lite väl dyra tycker du inte!? Jag tyckte inte det. Nåja vi får väl se vem som får sista ordet i detta beslut. Det blir säkert någon sorts kompromiss (håller tummarna för att det blir till min fördel).




Har en jättefin ring som jag har ärvt av en gammal dam som hade mig som sin ögonsten när jag var liten. Den var värderad till över 20 000 kr för ca 30 år sedan. Den är i vitt guld och en ganska stor diamant som utsmyckning. Den skulle jag lungt kunna tänka mig att ha som vigselring, men inte till förlovningsring. Dock vill jag att förlovningsringen borde matcha den. Det skulle kunna bli ursnyggt.

Denna blogg är värd 3 862 kr

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards