Hönsmamman

Alla inlägg den 5 februari 2010

Av MissJA - 5 februari 2010 06:36

I den bostadsrättsförening jag bor har vi drabbats av något som jag vill kalla för soprumspoliser. Det är 2 medlemmar i styrelsen som är penisionärer. På grund av att de inte har så mycket att göra på dagarna (förmodligen) har de satt stort värde i att kontrollera vad vi boende kastar i vilket sopsorteringskärl. Jag skojar inte ens, det har hänt att de gått igenom soppåsarna i de tunnor som är avsedda för hushållssopor!! Hur jag vet det är en relativt pinsam historia. Igenom hörsägen fick jag veta att den ena "polisen" hade gått igenom en påse som var full med glasburkar och kläder. Jag kände genast igen innehållet. I ett ögonblick av lathet när jag hade rensat ut lite hemma kastade jag allt i kärlet avsett för hushållsavfall.


Nu har denna lilla upptäckt + andras lathet lett till att detta har varit ett stort samtalsämne på styrelsemöten. Poliserna ville installera övervakningskameror så att vi andra inte skulle kunna vara lata eller helt enkelt bara dumpa skräp där som vi inte får dumpa där. Detta förslag röstades dock ner, däremot vad som gick igenom var att sätta tidlås på soprummet. Så nu kan vi boende inte kasta skräp mellan 22:00-07:00 övrig tid står soprummet öppet. Det innebär att vilken dåre som helst under denna tid kan dumpa vilken skit som helst där (jävligt genomtänkt).. Undrar om detta snart kommer att leda till att dessa poliser på allvar tar på sig ansvaret att stå vakt där på dagtid så att vi som ska kasta skräp måste visa vad vi har i våra påsar.


 

kompostluckan i mitt soprum


Vid ett tillfälle då jag rätt nyligen var i soprummet för att kasta en påse med kompost i komposten blev jag stoppad av en av dem. Polisen sa att jag inte fick kasta påsen i komposten. Jag svarade att jag hade en påse som var till 100% nedbrytningsbar och att den processen startade vid +10 grader. Detta tyckte polisen inte var bra nog. Jag sa bara att jag kommer att fortsätta kasta mina svinigt dyra  kompostpåsar (ca 2,50kr per påse) i komposten.


Det enda jag kan tänka är att vissa kanske inte skulle ha gått i penision, eller borde skaffa sig en hobby, typ golf eller en frimärkssamling och låta oss stackars yngre ansvarstagande slitna småbarnsföräldrar vara ifred med att fuska med sopsorteringen..

Denna blogg är värd 3 862 kr

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards