Hönsmamman

Direktlänk till inlägg 19 december 2009

Sambons pepparkakshus

Av MissJA - 19 december 2009 01:49

Förra helgen när vi skulle mysa in 3:e advent så bara SKULLE min älskligen sätta ihop ett pepparkakshus. Jag tyckte det inte var någon smart ide, men han stod på sig.. Detta är berättelsen om hur det gick..


Han fick med egna pengar köpa det som behövdes, bla huset. Sedan så var det tänkt att han skulle göra detta under pysselstunden.. Men han kollade på hockey. Min lillasyster fick i uppdrag att dekorera husdelarna med kristyr men missuppfattade allt så hon gjorde dörr och fönster på takbitarna, sedan när hon märkte vad hon råkat göra gav hon upp. Sagt och gjort taken skrapades så det blev kristyrigt överallt. Sedan lade min älskling ihop dem med kristyrsidorna mot varandra. Huset skulle fixas SEN (älsklingens absoluta favoritord)


Så under de kommande dagarna hinner han käka upp alla nonstop. 5 dagar senare tvingar jag honom att ta upp husbygget. Men han trodde att man satte ihop huset med karlssons klister. Så den biten lovade jag att sköta på ett mer giftfritt sätt för eventuell uppätning.


Husets taksidor hade fastnat ihop av kristyren. När min sambo försökte bända isär dessa delar gick taket sönder på många ställen. Min glupske älskling och fikasugna småttingar hjälptes snabbt åt att knapra i sig taket. Mina nonstop (inköpta för att baka kakor) blev den tilltänkta dekorationen. Generöst med kristyr och fastsatta non stop fick tillslut sin tilltänkta plats. Jag fixade det ätbara klistret (smält socker) och husets sidor (minus tak förstås) kom på plats...


Så vad blev resultatet då?


Jo, ett fint hus utan tak. Åh jag är utan nonstop till mina cookies - IGEN!!


Användningsområde?

Jag fick en väldigt unik pepparkaksburk till de hembakta pepparkakorna :)

Ska lägga ut en bild på detta konstverk.. Men har inte tillgång till kameran just nu.

 
 
Luna

Luna

26 december 2009 18:28

fin blogg

http://www.lunaaa.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av MissJA - 17 september 2017 22:45

Måste erkänna, jag är medlem här! En större klant, olycksalig individ är rätt sällsynt (de råkar ofta förolyckas i förtid..) M kallar mig för porslinsdocka (å då associerar jag det med en jättegammal porslinsdocka som mamma å pappa hade i sitt sovrum...

Av MissJA - 31 juli 2017 19:35

Inte den bästa sommaren... Först bröt jag foten. Å barnen drabbades av feber. K blev så dålig att han blev inlagd. Sen blev jag åxå sjuk. Nu är jag inne på åttonde dagen med rejäla febertoppar. Men på vårdcentralen kunde de inte hitta några fel på m...

Av MissJA - 21 juni 2017 11:25

     Det var helt overkligt morgonen för slutbesiktningen. Jag stod i köket och packade allt från skafferiet i påsar. Då visste vi ju inte om vi skulle få lov att flytta in eller om vi skulle få återvända tillbaka till vårt mellanboende i väntan på...

Av MissJA - 13 juni 2017 22:15

            Jag höll på att fixa med inredningen i barnens garderober. Skulle "bara" hämta två hyllplan till och ger mig snabbt och lätt nerför trappen när jag kommer längst ner i trappen ser jag hyllplanen de är nästan framför mig då jag snubb...

Av MissJA - 12 april 2017 17:45

Jag ska byta jobb, från den skola jag arbetar på nu till en som ligger mycket närmare vårt nya hus. Arbetsuppgifterna kommer även dom att skilja sig lite från de jag har haft tidigare. Det kommer nog att bli bra. Men under de knappt tre veckor som ha...

Denna blogg är värd 3 862 kr

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11 12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards