Hönsmamman

Alla inlägg den 2 maj 2014

Av MissJA - 2 maj 2014 12:09

Så är jag inne på slutspurten av min föräldraledighet (mammmamia) har varit hemma i drygt 3,5 år nu. Jag har semester 1:a perioden å sn jobbsr jag andra perioden. Känns läskigt att börja jobba igen samtidigt som det ska bli skönt för plånboken att få betydligt mer pengar varje månad. Är väldigt less på att vända på kronorna måste jag säga.

Annars så hänger vi mycket hos mina föräldrar. De har det vi saknar, mycket utrymme å stallet på gården. Det finns nåt för alla där, traktorer, husdjur, hästar å mycket plats för lek å bus. Hemma blir det allt mer trångbott. Känslan av att vi behöver hitta större bostad växer så det knakar. Å så blir det inom 3 år. Där går förmodligen smärtgränsen, tror inte att vi står ut så länge ens men vi får väl kämpa på.

Valborg blev lugn hemma med chips å godis medan vi såg på Sune på bilsemester, i och med att det sedan sista april snöat lite då å då var ingen särskilt peppad på att vara ute å frysa för att se en brasa börja brinna. Rent spontant tycker jag att valborg är fjortisarnas högtid; det är då många testar alkohol för första gången med varrierande resultat.

Nä nu är vi åter vid vår tillflyktsort.

Ha en bra fredag!

Denna blogg är värd 3 862 kr

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards