Hönsmamman

Alla inlägg under maj 2013

Av MissJA - 15 maj 2013 09:43

Ibland måste man ju passa på att prata om allvarliga saker med sina barn. Även om dessa ämnen kan orsaka mardrömmar (åtminstone hos mig). Nu menar jag nyheten om de där kvinnorna som varit inspärrade i ett hus. Det var den nyheten som fick mig att föra upp ämnet "prata inte med okända människor" för hur som helst det behöver inte vara någon fara men IBLAND är det just vad det är.

V svarade att hon aldrig skulle prata med någon gubbe hon inte känner, eller ta emot godis/ åka bil osv. Men grejen är ju att det inte bara behöver vara farligt att prata med en okänd äldre man. Det kan ju vara vem som helst. Kvinna som man, ung som gammal. Den tanken är tillräcklig för att ge mig gåshud när som helst!! För hur som helst, hur många individer är det idag, i detta nu, som lever tillfångatagna, inspärrade, på någon okänd plats? Det är grunden till mardrömmar i vår verklighet. Tänk om detta finns i din närhet utan att någon vet om det! Tänk om denna galnings nästa offer är DITT eller MITT barn!! Åh hur ska man skydda sina ögonstenar mot sånt?

!!!

Av MissJA - 14 maj 2013 19:53

Det är inte länge kvar nu. Åh vi har fortfarande inte bokat någon lokal det känns som om det börjar bli ont om tid.

Åh på torsdag, då m är ledig är det så många barnrelaterade möten inbokade att vi knappast hinner lösa något annat!!

Av MissJA - 14 maj 2013 19:47

Just nu har dagarna avlöst varandra på ett trååkigt sätt. Inget direkt att skriva. Det jag tänkt blogga om har inte blivit av pga trötthet åh tidsbrist. Men så är det med livet ibland.

Igår försvann bloggtiden då jag satt astrött åh letade en fin sko att ha på bröllopet. Inte lätt, då det finns mycket fint men nästan allt går bort pga klackhöjd eller astronomiskt höga priser. Behöver jag skriva att jag somnade innan skon var hittad. Förresten, varför kallas klackhöjden för låg när den är 7cm?!
Jag letar en fin vit sko med ca 3 cm klack.

Vi har spenderat de soliga dagarna utomhus. Igår tog jag första korta löprundan, härligt :)

Idag var vi åh hälsade på hos mina föräldrar åh diddi åh miiimii fick träffa deras husdjur katten mizzy, hunden milo, kalvarna bosse åh gösta åh hästarna. Diddi lekte med traktorn där massvis åxå.

Middag idag blev spenatpannkaka åh nykokt blåbärssylt.

Av MissJA - 12 maj 2013 18:48

Igår hade jag en skitdag humörmässigt. Åh vädret verkade hålla med, för det var blåsigt, mulet åh så regnade det av åh till.

Jag åh barnen tog en tur till coop forum. Vi var på hm, kappahl åh coop. Vi kom fram lagom till när regnet öste ner. Så vi tog god tid på oss. Bla tog vi en fika innan vi styrde kosan hemåt med allt från gummistövlar, sockar, fingervantar åh lite mat.

Idag var mitt humör bättre åh vädret fantastiskt. Vi har grejsat runt hemmavid. Min vän T var även förbi för att hjälpa mig med en grej (tack för både besöket åh hjälpen).

Esmee gjorde premiär i både sandlådan åh på gräsmattan. Så nu har hennes första grässtrån åh sandkorn provsmakats åh kommit ner i magen

Just nu sitter jag åh nattar diddi. Han är TRÖTT. Åh förresten efter att ha varit ute sedan ca 9:30 åh ätit lunch, mellis åh middag ute känner även jag att sängen kommer att vara skönare än vanligt ikväll.

Av MissJA - 12 maj 2013 12:29

Från babycenters nyhetsbrev

Av MissJA - 10 maj 2013 16:24

Städat hela dagen!! Snart färdig. :D helt sjukt vad 3 barn kan lyckas med!!

M har fått roa barnen ute under tiden. Tur att man kan hjälpas åt med sådana sysslor som städ/barnpassning. Diddi är expert på att ostäda överallt på ett ögonblick. Åh de större älskar att retas, åh kivas.

Nu luktar det rent å fräscht överallt!! Till och med tvättkorgarna är tomma. Ikväll mys med familjen. Vi ska se harry potter åh de vises sten... På svenska. Kommer att kännas skumt, men efter ett tag kanske man glömmer bort det..

Nöjd mamma åh gnällig miiimii ska nu gå med vinterskorna till förrådet åh plocka fram de ofodrade stövlarna.

Av MissJA - 9 maj 2013 09:52

Jag har bara haft fullt upp från morgon till kväll åh när jag tänkt blogga har jag somnat lika fort åh hårt som en klubbad säl.

Idag är det kristihimmelfärdsdag, m jobbar åh det regnar ute. Hoppas vi lyckas hitta på nåt trevligt ändå. Jag ammar miiimii just nu. Sedan ska hon få sova ute i vagnen medan jag ansluter mig till ungarnas maskjakt :)

Förreste, är det inte typiskt när man plockar fram en annan säsongs kläder åh inser exakt hur tom plånboken kommer bli eftersom alla barnen samtidigt behöver allt nytt!!

Men, that's life. Kan ju glädja mig åt att vi kan köpa det våra barn behöver. Tänk de som inte har råd....

Av MissJA - 6 maj 2013 19:52

Idag har solen skänkt oss värme åh vinden har effektivt blåst bort den. Ändå har vi varit ute nästen från morgon till kväll. Me like!! Middagen åt vi till och med ute på framsidan. M jobbar dubbelpass så jag har inte varit sysslolös precis.

Diddis dagvila är nu minskad från ca 2 timmar ner till ca 40 minuter. Åh han var ordentligt trött nu ikväll. Men det är bättre det än en aspigg 2-åring när klockan passerat 22..

Nu sover förmodligen alla barnen strax. Det innebär att strax nalkas det en kopp kamomillte åh en tvätt i maskinen ska hängas ut. Sedan är det bara atg dra sig mot sängen för lite tv lite slösurfande åh sedan förhoppningsvis en lång skön natts sömn.

Imorgon väntar nya uppdrag.

Denna blogg är värd 3 862 kr

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6
7
8
9 10
11
12
13
14 15
16
17 18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards