Hönsmamman

Alla inlägg den 3 maj 2013

Av MissJA - 3 maj 2013 21:39

Sitter åh kollar på tv.. Eller nä. Sitter åh googlar på olika grejer. Har ont i bröstryggen igen. Måste få tid att yoga. Måste hitta pengar till att kolla bäckenet hos en kiropraktor snart. Förmodligen blir det av i höst, eventuellt eller så blir det inte förrän om ett år eller så. Det måste ju både finnas tid åh pengar. 2 saker som inte går hand i hand för mig. Åh ryggont kan man leva med, synd bara att det påverkar humöret lite. Men det gör ju PMS åxå ;) Tur det finns ipren när tiden är knapp så att jag inte hinner yoga. Blir alltid grinig av mig när det gör ont där, suck.


I alla fall, fick en oväntad överraskning idag, tydligen har jag missat att nästa vecka är det helgdag igen. Kristihimmelsfärdsdag. Ledigt från skolan. Så jag får ensammystid med alla barnen flera dagar i sträck. Myspys lär det bli, men åxå fullt upp. Inget problem med sysslolöshet precis. M ska operera sig åh blir därför borta typ hela veckan. Han åker på tisdag kväll/ onsdag morgon åh kommer hem typ lördag eller söndag. Det blir förmodligen förutom det vanliga göromålen någon utflykt kanske grilla lite åh så har både V åh K snackat om att vara med kompisar. V har även paxat M's säng för hon vill sova med diddi. Hoppas vi får bra väder, gissar att en grej att hitta på i så fall lär bli att gå åh mata änderna, något alla lär uppskatta.


Nu ska jag städa färdigt åh gå åh lägga mig. För här betyder inte fredagskväll ledigt åh mys, här är det same same. Åtminstone efter att barnen somnat.

Av MissJA - 3 maj 2013 08:53

Idag blåser det pingviner åh isbjörnar. På med mössa åh vantar till morgonens lekstund

Av MissJA - 3 maj 2013 08:49

Somnade ifrån mitt påbörjade bloggande igår. Aja, sånt som kan hända. Publicerar det idag istället. Precis som det skervs (alla mina idag får ni själva omvandla till igår..)

Idag har jag åh m ringt runt för att fixa ny festlokal till vårt brölldop. Så nästa vecka ska vi åtminstone se 2 olika lokaler. Tyvärr blir det dyrare än att vara i kvarterslokalen. Men eftersom man förhoppningsvis bara ställer till med sitt egna bröllop EN gång i livet så gör det inte så mycket. Troligast får vi en mycket finare lokal för våra satsade pengar.

Vi var även nere en svänt till stan (nu börjar vi ha varit där fler gånger än jag brukar hinna med på typ ett helt år). M skulle köpa jeans. (Bilderna är på diddibus inne på affären). Det gjorde han, men när han kom på att han glömt spisen på hemma med potatisen till middagen blev det att lämna igen jeansen. Spisen hade nämligen stängt av sig men vägrade fungera. (Senare på kvällen startade dock spisen igen). Kanske var det tillfälliga felet en protest för att ha blivit bortglömd...

Sen simskola som vanligt. Jag hälsade på E åh vi testade ett sidoprojekt inför bröllopet. Det blir förmodligen superbra :)

Denna blogg är värd 3 862 kr

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6
7
8
9 10
11
12
13
14 15
16
17 18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards