Hönsmamman

Alla inlägg under maj 2013

Av MissJA - 24 maj 2013 20:27

Idag har jag bla. Varit åh handlat med de små på maxi. Bakat sega ingefärsrutor - farligt söta åh lite för goda..
Varit på promenad med vagnen, tänkte besöka en för diddi ny lekpark, men insåg att vi glömt hans skor hemma (mindre lyckat kan tyckas). På vägen hem hotade molnen att skrämmas med löfte om regn, som turligt nog uteblev.

Ett besök på habben, middag ute som vanligt denna årstid. Lite annorlunda fredagsmys då vi länge mös utomhus. Åh nu är jag trött. Dagen känns som om den varit lång. Förresten, fick säga adjö till mitt favoritglas idag :,( diddi tappade det i golvet. Saknaden efter detta glas kommer vara stor - tills jag hittar en ny favorit...

Av MissJA - 24 maj 2013 20:16

Försvann den tid jag hade i planering, god grillmiddag och annat. Men så kan det ju vara. Pysslar med festprogram, mysigt trevligt och naturligtvis pirrigt :p

Igår städade jag på förmiddagen. Just nu är det knappt någon tid som spenderas inne. Diddi vill bara vara ute. Åh den tid han är inne stökar han åh alla ner som bara den. Åh så alla erabodas svartmyror på det!! Sedan hade jag faktiskt 3 timmar själv. Jag åkte på stan, fick lite saker uträttade åh kollade lite i allmänhet. Bla hämtade jag ut ringarna 2 av 3 min vigselring måste iväg igen för handgravyr. Men shit så fin ringarna blev!!

På kvällen knåpade jag med festhäftet.

Av MissJA - 22 maj 2013 12:35

Lokalen är bestämd, maten ska vi testa på lördag. Ringarna hämtar vi ut imorgon, hoppas även på att hitta ett hårsmycke imorgon. Åh dessutom har kag troligast hittat de smycken jag vill komplettera mig med på den stora dagen. Har även en ide om hur jag vill ha håret åh hur det ska smyckas äntligentackochlov.

Skorna är en annan fråga, vill hitta skor med pytteklack, ca 3 cm... Åh sminket, har ju MYCKET smink sedan min tid i mary kay. Ska väl bara hitta en riktigt bra underlagskräm åh ett hållbart läppstift. Det ska ju vara på mina läppar åh inte fastna på M åh barnen nör de får pussar.

På små stunder knåpar jag med festhäftet.. På tal om det, så är det precis det jag ska försöka greja lite med nu när lillan ammar åh duden leker.

Av MissJA - 21 maj 2013 09:42

Skriker lite!!
Detta (valfritt fult ord) ska startas om igen!! Inatt har de gjort inbrott igen åh oturligt nog FLYTTAT IN! De är redan överallt, på köksbordet, köksbänkarna i hallen åh på toaletten.
Idag blir det åter telefonsamtal till vicevärden, åh sen förmodligen anticimex igen!! Hoppas att vi blir kvitt problemet snabbare än förra året...

Av MissJA - 19 maj 2013 12:49


 
 
 
 
 
 

Av MissJA - 19 maj 2013 09:18

Nu i sommar har vi en ambition att lille diddi ska bli torr, eller vi hoppas det.

Så nu är det kalsonger som gäller. Sol åh värme. Det lär ju gå åt en hel del kalsonger, tur de torkar snabbt på klädsträcket.

Bara de lär sig känna vad som faktiskt händer när det kommer kiss/ bajs har man ju kommit en bit på vägen.

Hittills har det hänt 1 olycka.... Fler lär det bli. Han är inte så brydd, nu är vi i en annan lekpark jag åh grabbarna.

Sitter åh fnular lite på festprogrammen, vill ha med lite av varje. Gud vad svårt det är med gästpresentationerna!! Funderar lite på en metod, får se hur det går...

Av MissJA - 18 maj 2013 20:25

Just nu är det sommarvärme här hos oss! Hela dagen har vi varit iklädda sommarkläder. Diddi åh V fick sommarskor, m köpte ett nytt parasoll. Under det har miiimii spenderat mycket tid idag åh grävt i leksakskorgarna.

Vi åt frukost ute i skuggan på baksidan, åh det var nästan vindstilla åh 18 grader - ljuvligt!

Vi plockade även fram polen åh hjälptes åt att pumpa i luft. Ett minst sagt segt projekt.

Alla måltider åts utomhus, jordgubbar åh glass blev ett gott mellis, åh till middag fick grillen jobba vi grillade majs, köttbullar, champinjoner åh kött detta åt vi med hemgjord potatissallad åh en härlig sallad

Efter middagen gick alla utom M till affären åh skulle köpa (gogo) godis som diddi däger. En utflykt som inte gick smidigt. Bara att köra runt med en syskonvagn bland trånga hyllor med jättegodissugna barn är en utmaning. Sedan när de stack före runt sista hörnet mot godishyllan tog min tur helt slut. En i personalen höll på med stora påfyllningsuppdraget åh stoppade effektivt all bred trafik i gången. Medan mina ungar stod på andra sidan åh höll på att förgås av godissuget var jag fast bara att vänta tills jag äntligen kunde passera.
Sedan hände följande:

Diddi fick några godisar i sin påse - fick ett hysteriskt utbrott för att han inte fick äta av det på en gång.

Miiimii började vråla h y s t e r i s k t!!

En kvinna med permoped ville köra förbi oss i den trånga gången

K behövde hjälp att plocka sitt godis åh mitt i denna skrikfest (alla i den långa kassakön tittade på oss och skruvade på sig) så ville V visa sitt godis.

Nu vet jag att det inte var någon ide att stressa upp sig utan vi plockade vårt godis färdigt åh sedan i kön fick diddi sätta sig i vagnen så miiimii kunde få komma upp i famnen istället. Då blev barnen tystare. Tack du snälla som lät oss gå före i kassakön!!

På väg hem tog diddi en paus för att bara äta godis åh vila sina små busiga ben <3

Nu ikväll ska vi få ut gräsgödslet åh spola av uteplatser + utemöbler.

Av MissJA - 17 maj 2013 22:07

Förra sommaren fattade jag beslutet att blogga varje dag!! Det gick ju bra fram till denna månad. Hade varir mycket gladare över att jag lyckats hålla mitt beslut, men det har blivit lite med det som med ett nyårslöfte, möjligen höll jag det dock längre. Men jag ger mig inte. Jag VILL blogga åtminstone en gång per dag. Just nu hinner jag tyvärr ofta somna inna jag skrivit nåt på kvällen.

Nu sitter jag åter i sängen, trött som bara den åh tänkte ändå lyckas skriva lite.

Fint väder, helt klart sommrigt. Diddi har badat i babybaljan ute. Det var ca 18 grader i skuggan. Miiimii har varit missnöjd med värmen, hennes förstoppning gör henne inte lyckligare heller. Så nu ikväll fick hon en liten dos laktulos. Imorgon, får hon förmodligen det lättare med bajseriet.

Innan M stack på jobbet kollade vi in lokalen på Etage, det var fint, men med tanke på att det troligast blir en hel del barn på vårt brölldop blir lokalen fel för oss. Det skulle bli lite för lite plats för små ben fulla med spring.

Så på väg hem åkte vi förbi Evys så M åxå fick se lokalen. Åh den har det vi kan önska oss. Mycket plats åh möjlighet att vara ute åxå. Nära kyrkan, men även som det brukar, eftersom detta blir ett bättre alternativ så kostar det därefter åxå :/

Annars då. Jo miiimii har blivit dra-av-sig-mössan-expert. Hon hinner få av sig mössan minst 3 gånger i minuten om jag hinner kränga på den direkt bara. Åh eftersom vi för det mesta fyller dagarna med aktiviteten jaga diddi, har miiimii fåt solkysst ansikte. Imorgon ska jag köpa en solhatt för att skydda hennes hud srån solen, med SNÖREN under hakan så solhatten inte går att slita av. Vi ska även se om vi inte kan köpa hem någon fler klänning - hon har bara en i strl 68 åh nu kommer klänningssäsongen...

Idag har det varir fest på kims skola. Något han längtat efter, barnen verkar ha haft jätteskoj. Även skoj att få ett ansikte till de nya elevernas namn.

Nä nu ska den aströtta 4-barnsmamman länma sängen åh hänga ut en tvätt innan jag slocknar...

Imorgon väntar en härlig sommarlördag - hoppas hela familjen :D

Denna blogg är värd 3 862 kr

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6
7
8
9 10
11
12
13
14 15
16
17 18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards