Hönsmamman

Alla inlägg den 8 november 2010

Av MissJA - 8 november 2010 07:28

Just nu är det -10 grader på termometern (hutter) min familj har åkt iväg till fritids, dagis åh jobbet, själv ska jag spendera dagen i sängen med att sova och vända dygnet för att passa mitt nattjobb. Suck det känns som ett straff att veta att jag i sju nätter framöver ska jobba natt. Hade ångest över det igår eftersom det börjar vara svårt att skifta mellan dagsrytmen och nattrytmen, hoppas verkligen att det inte är så värst länge kvar. Men om jag har otur och liten inte tänker titta ut förrän typ i mars så är det en hel del tid kvar att jobba innan jag kan få slappna av och vara hemma med en goluktande liten krabat och hans äldre syskon...


Såg förresten att det ska vara minusgrader åtminstone idag och imorgon, det innebär att snön som fallit i helgen kommer att få lysa upp det totala vintermörktret och bidra till en mysigare utemiljö. Hoppas det faller mera snö inom kort.


Igår tände vi på delar av vår utebelysning, och det kändes på sätt och vis som om julen kom lite närmare bara av det. Ska i veckan både pyssla med att sätta ut saker på tradera och slå in redan inköpta julklappar på jobbet - varför inte förena nytta med nöje? Eller jag hoppas kunna göra det, eftersom man aldrig vet hur yr jag kommer att vara så kanske det återigen bara blir ett önsketänkande men, men den som lever får väl se.


Nä nu ska jag trycka in lite frukost så jag inte behöver vakna av mat och sov-klockan idag och vara tvungen att gå upp och moffa i mig lunch. Det är ångestladdat att bli tvungen att äta under de timmar jag måste sova mest för att det är så djupt inrotat i mig att man blir fet då, men även föratt det tar så lång tid att slumra in igen..

Denna blogg är värd 3 862 kr

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards