Hönsmamman

Alla inlägg den 6 november 2010

Av MissJA - 6 november 2010 19:47

 


På bilden

överst: Billig svartvit skötväska som bara rymmer det nödvändigaste (hittar jag en måste-ha skötväska kommer jag naturligtvis att byta bort denna..) ett uppblåsbart skötunderlägg

Mellersta: 2 sovpåsar som ska användas istället för täcke på natten åt lilleman, så kan han inte sparka av sig täcket och bli kall.


Mellersta: 2 sovpåsar som kommer att användas istället för täcke på natten till lillaman så kan han inte sparka av sig täcket och bli kall.

2 frotteöverdrag till den uppblåsbara skötbädden.

En barnvagnsleksak som jag hittade av en slump (den är kvar sedan jag väntade min 1:a son 2003)


längst ner: En rutig virkad filt som min mamma har gett mig och så fårskinnsfällen jag köpte på ikea.

Av MissJA - 6 november 2010 19:36

När jag stod i köket och som best höll på att förbereda middagen, lyssna på ljudbok och städa tittade jag ut genom fönstret och fick en glädjande syn! En postbil stod utanför dörren och lastade ut två stora paket!!


I det störtsta fanns babyskyddet med basenheten och tillbehören till bugaboo'n (vinterhjul och adaptrar för att fästa babyskyddet på vagnen)!!




Så efter att allt var klart för kalaset och barnen satt och tittade på draktränaren så passade jag och älsklingen på att montera ihop vagnen. Nu idag efter kalaset (och min egoshoppingtur på HM, det var stora glapp i min mammagarderob som krävde omedelbara åtgärder!) så har jag lekt mer med vagen och kommit på de olika funktionerna, testat vinterhjulen, haft babyskyddet på vagnen och läst bruksanvisningar, de flesta på engelska - tur att jag har tränat mycket på engelska det här året.



Av MissJA - 6 november 2010 19:17

 


Igår gick jag in i vecka 26 (eller 25+0) firar detta med att lägga in en magbild från igårkväll (fick äntligen hjälp av min älskling att fota kulan.  



Eftersom jag var för trött/nere och orkeslös förra veckan (plus att dagarna har runnit ihop lite till en grå massa kommer även förra veckans bild. Kom i alla fall ihåg att knäppa en bild då - vilket var en stor kraftansträngning minns jag..


 


Denna blogg är värd 3 862 kr

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards