Hönsmamman

Alla inlägg den 31 maj 2015

Av MissJA - 31 maj 2015 11:09

Tänkte passa på att lämna ett avtryck här. I helgen är vi i Berttjärn. Alla utom M å E som är hemma. E ska lära sig sova utan mig. Å då gick hon å blev sjuk. Hon har feber å har kräkts å har nu även blivit förkyld. Frågan är vad hon har fått? 


Anyway, vi har det superbra. Det känns verkligen rätt att vara på väg att bygga vårt egna bo här. V har gått runt å sagt att här känner hon sig hemma och att hon längtar så tills det faktiskt är så på riktigt. Igår fick vi en vacker vårdag (jag anser inte att sommaren är här ännu). Vi åt alla mål utom frukosten utomhus. Å eftersom mina föräldrar har en sådan fantastisk å stor trädgård så satt vi på olika platser varje måltid.


Mellis vid dammen. Min mjölkfria butterkaka å saft.

Lunchen som jag inte fotade åts vid den vita gruppen i bakgrunden.

Tacomiddag vid stora matgruppen nära vattnet.

På hippo fick diddi borsta en liten ponny. V skulle rida Jenz å han filmer inte att bli borstad så vi fick tillåtelse att pyssla om Fobos lite även om han inte skulle gå på lektion.

V hade förberedande hoppning ute å vi satt i solen och njöt av värmen å såg hur duktiga tjejerna blivit under året som gått. Diddi plockade typ alla maskrosor han kunde hitta under tiden.

Tyvärr så har Baronessa tappat en framsko, å så ömfotad som hon är blir det vila tills Stefan kommer hem. V rider Cassandra å det går superbra. De börjar bli ett fint ekipage.


Å såhär trött blir man när man är ute typ all vaken tid. Diddi gillar att sova i mormors säng.
sen när barnen somnat har jag haft rätt mysigt  


Denna bild är från i fredags då jag satt å mös med yogitea en inredningstidning å bara levde i stunden. Det är verkligen ett annat tempo här ute. Stressen blir inte lika påtaglig. Jag älskar det. 



Idag är det regnigt, det började redan i natt. Vaknade vid ett tillfälle av hur regnet vräkte ner på plåttaket, ett ljud som är så otroligt mysigt. Å morsdag och allt sov barnen till 8:40 - en oväntat lång sovmorgon så jag fick en bra start på dagen.

[Bild]



Detta fick jag av V nu på morgonen. En fantastisk gåva som jag vill visa er som ids titta in på min blogg.

[Bild]

Denna blogg är värd 3 862 kr

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards