Hönsmamman

Alla inlägg den 2 maj 2015

Av MissJA - 2 maj 2015 21:39

idag för nio år sedan fick jag nyckeln till den bostadsrätt vi nu bor i. Jag minns den magiska känslan som igår när jag för första gången själv låste upp ytterdörren till mitt egna hem, det jag köpt till min lilla familj. Samma dag gick flyttlasset och vi kunde sova här första natten.

Bilderna är tagna från mäklarens fotografier. Alltså vi har inte haft det möblerat såhär.

Idag har vi fortsatt jobba på uteplatsen på framsidan. Skärmen vid cykelparkeringen blev utbytt så att vi har samma design på framsidan. Vi sågade även till det som skulle justeras å städade till lite. Vi skulle fixat överliggarna åxå, men det var flera timmars kö på byggmax, så vi ska hänga på låset där när de öppnar imorgon.

Nu ser det ut såhär hos oss. Men när vi fixade räcket så såg jag hur patetisk rabattkanten såg ut. Så nu har jag rivit bort den åxå ^^

Imorgon tänkte jag även plantera klementis på utsidan och fixa ny rabattkant. Det blir marksten, precis som våra förra grannar gjorde å en rabattkant av en grej jag hittade på rusta. Förhoppningsvis kan jag visa resultatet för detta inom kort :)

Tänkte ta 3 olika sorter å plantera dessa. Hoppas det kan bli bra

Å rabattkanten, som jag hittade på rusta

Å markstenen....

Nä nu är jag en mycket trött och sliten mamma/ fru. Å det är hög tid att natta kudden.

Denna blogg är värd 3 862 kr

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards