Hönsmamman

Alla inlägg den 22 maj 2015

Av MissJA - 22 maj 2015 20:41

Startade en båsloppis igår. Idag har jag sålt så mycket att vi ligger på plus! Det är skitroligt. Blev tvungen att åka förbi där idag och fylla på båset lite då det hade blivit lite glest med prylar där.



Igår var tanken att ha båset en vecka (trodde aldrig att jag skulle sälja så pass att båshyran skulle vara intjänad). Men nu har jag tänkt om. Sålänge det går runt dvs att båshyran är lägre än min försäljningssumma så fortsätter jag.

Himmel å pannkaka, vad mycket grejer som man samlat på sig! Å vad skoj det är när man lix börjar rensa ut och göra sig av med saker och ting som man inte längre tycker om/ behöver.

Den tanken drar mig till boken "rensa i röran med feng shui" en bok jag läst många gånger, men kanske skulle satsa på att läsa ännu en gång.


Åter till min båsloppis. Min tanke är att sälja sakerna billigt. Tänker på de som inte har det så bra ekonomiskt. När man går in på Myrorna (secondhand butik i Umeå) kan jag ibland bli irriterad på priserna de tar. Ibland blir det inte så stor skillnad att handla sär mot att gå å köpa nåt nytt. Å då tycker jag att syftet med second hand försvinner.

Denna blogg är värd 3 862 kr

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards