Hönsmamman

Alla inlägg under juli 2015

Av MissJA - 8 juli 2015 23:43

igår blev det bestämt att jag å lillasyster H ska åka till Turkiet en vecka bara vi 2. Pirrigt, att lämna familjen å åka iväg. Hade ju typ inte tänkt resa så förrän barnen fått rösträtt, alltså om typ 16år.

Men nu är resan bokad, provisoriskt pass fixat å väskan nästan färdigt packad. Vi åker på fredag med nattbuss till Stockholm å sen därifrån till alanya.

Men tanken på att lämna min familj här hemma skär i mig. De är ju mitt allt. Jag älskar dem allihop att jag får svårt att andas. Å kommer trots att jag ibland är mer less på tillvaron än vad som kan uttryckas med ord, skulle jag aldrig vilja ha det annorlunda. Och det är just därför, jag nästan gråter redan med tanken på det tomrum som kommer infinna sig utan min härligt stora bullriga familj med för mycket olika viljor. Men även så finns det alltid någon som vill kramas.

Men resan kan va bra åxå. Vila och tid för saknad. Att bara vara Jozzan inte mamma på heltid. Vila öronen från barnskrik. Inte behöva laga mat (all inclusive) läsa böcker, simma, promenera, umgås å bara vara.

Å sen det bästa, att efter resans slut, komma hem till mina fantastiska barn å man! De som tillsammans med mig blir ett komplett pussel.

Av MissJA - 5 juli 2015 22:43

i fredags började min semester, strålande sol å närmare 30 grader varmt. Nice!

Vi hade dagen inne kommit på att vi skulle resa till Stockholm. Men Kim valde flickvännen och korttids före resan med oss. Men det är ju skoj att han har hittat kärleken, å så är det ju när ens barn börjar bli större. Imorgon (måndag) kommer han hem igen å vi får rå om honom ordentligt!

Vi åkte iväg vid 16-tiden å gjorde ett stopp på Ikea i Sundsvall för att äta en god enkel middag till bra pris.

Vi åkte sedan vidare till Uppsala och till hotell svava. Hela Stockholm med omnejd var fullbokat av Jehovas vittnen som hade nåt jätteevent där i helgen. Men sviten på svava var ledig å den knep vi till ett riktigt ok pris.

På lördagen besökte vi först nybygget som ligger i Arlanda stad. Det var en av orsakerna till att vi åkte nu. Nybyggets sista öppna dag för denna sommar var just i lördags. Å det var särskilt Hjältevadshus och deras hus spira 194 som jag ville se på riktigt. Tyvärr, blev jag lite besviken då övervåningen inte var riktigt färdig. Men en liten känsla fick vi ju.

Här är vi på väg in på området. Sen hade det definitivt varit behagligare om inte det var närmare 30 grader ute. Svårt att hålla fokus när man inte är van denna extrema hettan. Barnen älskade att leka där, vi checkade in dem en stund och botaniserade bland de större husen. Fick en massa bra intryck å lite fler huskataloger till samlingen hemma :)

Lite info om nybygget. Och en bild på barnens nybygge (lekstugorna var fantastiska de åxå).

Vi åt lunch på Subway å lämnade bilen i hotellgaraget. Sen tig vi tåget till Stockholm. Barnen var taggade på att åka tufftuff (vi har inte gjort det tidigare).

Med förfriskningar ombord på snabbtåget. Sen när vi kommit fram promenerade vi till Slussen för att ta oss till Gröna Lund med båt.

Ovan; bilder från båten. Under; bilder från Grönan

Och så idag, sista dagen å resedag. Igår hittade jag Fyrishov äventyrsbad. Så jag presenterade förslaget mottogs det med jubel från barnen och med skepsism från M. (Hittade hinder överallt. Vi har inga armpuffar, lås eller handdukar.) men på Ikea köpte vi bla badlakan på vägen till badet. På plats köpte vi armpuffar och lås. Å det var så underbart roligt där.

På väg från parkeringen till badet.
Dessa rutschkanor åkte vi i om och om och om igen i timmar. Esmee skrek så snart vi kommit ner; IGEN, IGEN! De skrek av lycka och förväntan varje gång.

Det blev middag på Max i Gävle å ännu ett besök på Ikea för att köpa fler badlakan, vi behöver uppdatera de vi har hemma å dessa hade väldigt fin kvalitet till ett lågt pris. Nu är vi snart hemma igen (om
Mindre än 2 timmar).

3 sömntutor efter en helg full med äventyr.

Av MissJA - 1 juli 2015 09:09

i förrgår längtade jag efter min semester. Sedan igår längtar jag efter något mindre, att på egen hand kunna sätta upp håret.

Sedan jag gjorde illa vänster armbåge har det varit näst intill omöjligt. Men ett plus är att det är bättre idag. Jag kunde ju faktiskt klä mig själv idag! Myrsteg.

Så idag tänkte jag rida. Så det så!

Denna blogg är värd 3 862 kr

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards