Hönsmamman

Alla inlägg under februari 2014

Av MissJA - 11 februari 2014 14:39


Hoppas medicinen hjälper. Snart är vaknar esmee å vi ska hämta V. M jobbar heldag. Om inte värken ger sig blir det en TUFF kväll.

Av MissJA - 9 februari 2014 11:37

Idag skulle vi ha varit ute, å sen efter de smås vila skulle vi ha åkt å köpt fler ekologiska äpplen på ica. Men pga ett trasigt torkarblad blir det ingen tripp till affären. Å visseligen är det inte många grader kallt, det är -0,4 så blåser det kallt å snön som kommer är typ lika blöta som regndroppar så utevistelsen blev kort.

I eftermiddag kör vi ett tv-spels race å kanske bakar vi nåt?

E har förhöjd temp å gnäller när hon inte hittar på sånt som leder till att jag måste säga ajabaja! Då blir hon helgalen å bankar huvet i golvet. Hon har en konstant blå bula i pannan - fantastiskt. Det är tandsprickning som gör henne som ett monster. I löv it! Not!!

Just nu käkas det varmkrov med bröd för fulla muggar. Jag är typ mätt från frullen än. (Magen blir så liten efter en magsjukeomgång) men ska väl svänga ihop nåt snart.

Vad ska ni andra göra en söndag som denna?

Av MissJA - 6 februari 2014 19:08


  Idag har jag inte så mycket att skriva om. Men visar filmen som blev när M lagade lunch ihop med Diddi å E. Det blev broccoligratäng. E vispade ihop såsen. Diddi hjälpte pappa att skära korv, hälla broccoli och sås i formen. Sen när maten var färdig åt de med god aptit :)


de har en fantastisk pappa å jag blir så glad ända in i hjärteroten när jag ser honom ihop med barnen. <3


Av MissJA - 5 februari 2014 19:25

Ligger i sängen med en våldsam värk i kroppen. Febern närmar sig 39, vilket är bra iaf. Inser att mötet jag skulle haft med min chef å en potensiell ny chef imorgon måste ställas in. Jag orkar förmodligen aldrig dit.

Visst är det typiskt att sjukdomar ska sätta käppar i hjuletprecis när man har andra planer och lite tid att genomföra dem på.

Av MissJA - 5 februari 2014 11:53

Då var det min tur. Feber, ont i kroppen å illamående = bläää

Av MissJA - 4 februari 2014 21:36

Just nu känns livet rörigt. Det gör det svårt att vara objektiv och saker som kanske inte borde vara så stora grejer blir plötsligt svårare att se gör vad de är. Men så kan det vara ibland.

Nu tror jag vi kan säga att magsjukan har gått över (tackgodeguddetvarverkligenpåtiden) å när jag i måndags pratade med dagis så var magsjukan där å hälsade på. Jag sa att diddi får vara hemma ett tag, för faktum är, att just nu känns det som om det räcker. Å än så länge är det ju alltid nån hemma, så om vi kan slippa några sjukdomar så gör vi gärna det. Framförallt magsjuka som man tyvärr inte blir immun mot.

Så nu får jag njuta av mina 2 minstingar hemma ett tag, i förhoppningsvis friskt tillstånd. Dock har jah fått ont i halsen idag å K har börjat hosta.... Hoppas det är tillfälligt.


Bilder från igår i lekparken.

Imorgon är det 3 års kontroll för diddi, jag ska till stallet (äntligen!!) å så ska jag påbörja prokektet diddis nya säng. Tanken är att den ska va färdig att invigas på hans födelsedag. Så nu har jag att göra. Måla, sy å dona :) kanske distraherar detta jobb mig från det röriga. Hoppas..,

Aja, nu ska jag koppla av framför ett avsnitt gossip girl. Tur att det bara är på låsas, de tonåringarna är väl aldrig nyktra!!

Av MissJA - 2 februari 2014 12:47

Just nu börjar doften av badhus ersätta alla våra vanliga hemmadofter.

Idag klorinstädas det!! Nu ska vi verkligen se till att städa bort skiten. Vi kommer städa tills det är klorinrent här hemma.

Klorin är det enda som dödar magsjukevirus....

Av MissJA - 1 februari 2014 09:49

För lite sömn, hatar verkligen att jag ska ha så svårt att somna å sen lyckas få sova. På det så är jag skakis, blev inte så mycket att äta igår. Lite yoghurt, te å en piggelin å lite vätskeersättning är inget man kan klara sig på. Så idag blir det att mata kroppen lite mer. Men startar lite soft.

Just nu är alla andra ute å leker i nysnön å jag borde städa bort frukosten. Men blev svimfärdig å landade i soffan - med dåligt samvete, såklart. Jag borde inte ligga här, jag borde städa undan å föra fint inne. Men hur? Dax att ta reda på det.

Vad ska ni göra idag, nån som ska å kolla in invigningen av kulturhuvudstadsjippot? I så fall vad?

Denna blogg är värd 3 862 kr

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards