Hönsmamman

Alla inlägg den 25 januari 2010

Av MissJA - 25 januari 2010 14:45

På söndagens mogon vaknar jag vid klockan 09 av att min söta lilla dotter stolt håller på att berätta för mig om att hon har målat på mitt påslakan med SVART fingerfärg!! Vaknar med ett ryck och tänker jävlar! Mitt nya kritvita påslakanset!! Börjar riva av lakanet för att rädda det som räddas kan. Då, Kras!! Hennes vattenglas hade hon placerat på mitt täcke någonstans och rasade i golvet när jag började böka av påslakanet. Alltså, tvingade ungarna att sitta stilla i sängen, proppade snabbt in påslakanet (behandlat med vanish) och lite annat vitt i maskinen, starta, på med skor och fram med dammsugaren. Efter att ha fått bort detta när vi satt och åt frukost ringer telefonen. Det är sambon som är på jobbet.


'jag har råkat få med mig bilnyckeln till jobbet, sorry.. och även båda busskorten'

Bajsa! tänker jag och utbrister din lilla kleptoman!! Vi ska ju på bio idag!! Istället för att bara snabbt åka iväg och se en film tog detta större delen av dagen. Jag blev tvungen att dra barnen med bussen, med täckbyxor och så vidare. Lunch fick de efter bion, en hamburgare (onyttigt Missja). På bion skulle vi se Det regnar köttbullar. De hade önskat popcorn och fick varsin barnmeny + en valfri tablettask. Så långt gick allt bra. MEN... Det är ju min oturssöndag ā la grande..


Inne på bion så sker följande:

1. 3D glasögonen var typ så jävla stora för min dotter att jag fick vila skalmarna dubbla och vika fast dem i mössan och då såg det ut som om hon hade 2 st paraboler placerade mitt i nyllet inte plastglasögon.


2. Min son V Ä G R A D E sitta på stolen och skulle definitivt sitta på golvet. Men detta var inte möjligt eftersom framför honom satt det en person som hade kunnat ställa upp som flaggstång - sittandes!


3. I tumultet när vi hade vår kamp om sittplatsen river han ut hela sin popcornmeny + dricka på golvet (nu skriker han även över det). Resolut tvingar jag honom upp på sittplatsen. Berättar för honom att när han nu har rivit ut sin läsk och popcorn så kan han inte sitta på golvet, Då skulle han ju bli både blöt och kladdig. (Detta får jag sedan upprepa ca 1 miljon gånger under filmen). När ungen inser att jag har rätt sitter han istället och gnäller att han vill hem. Ungarna får nu dela dotterns popcornmeny.


4. När jag på kvällen åker på min välbehövda yoga, upptäcker jag 2 minuter innan passets början att jag har fått min mens. Det BLÖDER verkligen!! 1/4 dels rulle toalettpapper i trosorna sedan deltog jag i passet ändå. Kvällen avslutades sedan hemma med obegripligt mycket mensvärk och blodet bara forsade.. Kroppen fungerar i alla fall..

Av MissJA - 25 januari 2010 13:07

Kunde nog inte ha satt en bättre rubrik över det jag har varit med om under helgen. För att ta det bit för bit kan jag börja med att berätta att jag är glad att jag lever! Råkade nämligen ut för en oerhört otäck incident med bilen på väg hem från min mammas födelsedagskalas. På ett ställe längs vägen fick bilen plötsligt sladd. Jag kom med knapp nöd upp på vägen igen, bara för att få en motsladd. Såg att jag snart skulle få möte, bilen krängde åter in på mitt körfält för att sedan slungas tvärs över vägen och fastnade i snökanten. Samtidigt som den mötande bilen åkte förbi. Efter den bilen kom det en till. En hjälpsam kille som hade boxeringslina och lätt kunde dra upp oss ur diket. Min son var nog den som blev mest chockad. Men även han kom över det relativt snabbt.


Killen som hjälpte oss berättade att vi var 3:e bilen den veckan som hade fått sladd precis där, under den förra veckan. Fordonet innan oss som olyckligt hade sladdat av vägen hade stått på taket i diket. Denna kurva är ett svart hål i vägverkets säkerhetspolitik. Kommer ihåg för ca 10 år sedan när jag gick på gymnasiet var det en mamma och två små barn som omkom efter att ha fått sladd och frontalkrockat med mötande fordon. Alltså precis samma sak kunde ha hänt oss!!



Denna blogg är värd 3 862 kr

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards