Hönsmamman

Direktlänk till inlägg 12 november 2015

Maktlös

Av MissJA - 12 november 2015 23:06

Jävla epilepsi!!!!
I flera dagar har K varit torterad av kramper. Jag har tappat räkningen på alla små kramper, krampkänningar, rädsla för kramp och faktiskt riktigt stora kramper som han haft. Att se sitt barn skrika i ångest å smärta och veta

ATT DET INTE FINNS NÅGOT ANNAT ATT GÖRA ÄN ATT SE PÅ OCH VARA LUGN!!

Hade det varit vem som helst som inte har K's kramper så hade vi varit på akuten för flera dagar sen!!

Bild från Google

Det är fruktansvärt. Ord som såja, ta det lugnt, slappna av. Försök sova. Det är inte farligt (medan man tänker å är det så, då ringer jag efter en ambulans?)

Idag har det varit en enda lång oro, telefonköer, rådgörande med vårdpersonal, vänta på att någon läkare ska höra av sig å försöka finnas där för K.

Tur att de små fick va på förskolan, de fick på så sätt en normal dag. Å tack till mamma som kom så jag kunde hämta dem å handla lite nödvändigheter. I samband med att mamma kom fick jag ok på att ge en stesolid för att häva alla små kramper och få ett löfte om att ta in honom imorgon om det inte blir bättre.

Kvällen blev lugnare, men jag är helt slutkörd i huvudet, för lite sömn, den press och stress det är att behöva se sitt barn lida så allt blev övermäktigt. Imorgon blir jag hemma, sjukskrev mig. Finns inte på världskartan att jag skulle klara av att jobba. Inte nu, inte andras barn, inte tackla små konflikter om tuschpennor å överdragsbyxor. Inte när K mår som han gör.

Inför vissa medicinska tillstånd är man fruktansvärt maktlös.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av MissJA - 17 september 2017 22:45

Måste erkänna, jag är medlem här! En större klant, olycksalig individ är rätt sällsynt (de råkar ofta förolyckas i förtid..) M kallar mig för porslinsdocka (å då associerar jag det med en jättegammal porslinsdocka som mamma å pappa hade i sitt sovrum...

Av MissJA - 31 juli 2017 19:35

Inte den bästa sommaren... Först bröt jag foten. Å barnen drabbades av feber. K blev så dålig att han blev inlagd. Sen blev jag åxå sjuk. Nu är jag inne på åttonde dagen med rejäla febertoppar. Men på vårdcentralen kunde de inte hitta några fel på m...

Av MissJA - 21 juni 2017 11:25

     Det var helt overkligt morgonen för slutbesiktningen. Jag stod i köket och packade allt från skafferiet i påsar. Då visste vi ju inte om vi skulle få lov att flytta in eller om vi skulle få återvända tillbaka till vårt mellanboende i väntan på...

Av MissJA - 13 juni 2017 22:15

            Jag höll på att fixa med inredningen i barnens garderober. Skulle "bara" hämta två hyllplan till och ger mig snabbt och lätt nerför trappen när jag kommer längst ner i trappen ser jag hyllplanen de är nästan framför mig då jag snubb...

Av MissJA - 12 april 2017 17:45

Jag ska byta jobb, från den skola jag arbetar på nu till en som ligger mycket närmare vårt nya hus. Arbetsuppgifterna kommer även dom att skilja sig lite från de jag har haft tidigare. Det kommer nog att bli bra. Men under de knappt tre veckor som ha...

Denna blogg är värd 3 862 kr

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< November 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards