Hönsmamman

Alla inlägg den 22 november 2015

Av MissJA - 22 november 2015 22:17

Ikväll vid under Bolibompa upptäckte vi löss i mitt å ett av barnens hår! Ve å fasa!! Tur att jag vid tidigare lusutbrott på mitt jobb köpt hem en förpackning med inställningen bettet safe than sorry. Just bara tanken att hitta löss på kvällen å sen måsta sova med dem innan man kan få tag på lusmedel! Otänkbart - lusmedel borde säljas i alla livsmedelsbutiker.

Anyway, nu är familjens luspudlar avlusade (vi sover med medlet inatt å tidig, tidig morgon då vi måste tvätta bort medlet och luskamma oss igen).
Lakanen är bytta å frysen huserar nu 2 vinterjackor alla hårsnoddar, borstar osv. Dessutom går tvättmaskinen på högtryck, sitter vaken å väntar ut den som snart är färdig bara för att få mata in en till ikväll. Hatar allt sånt här just nu! Springmask, löss å allt annat otrevligt som vi människor drar på sig.

Av MissJA - 22 november 2015 13:47

Egentligen vet jag inte vad jag vill med detta inlägg. Tror bara att jag måste få ventilera detta problem, för det är precis vad det är, ett återkommande problem just nu. De äldre barnen som D leker med å även D säger så till E. Både hemma och på förskolan. Det trots att hon när hon väl får vara med ändå leker och har roligt tillsammans med de andra. Grannans flicka som i och för sig är 2 år äldre än E har roligt tillsammans. Men ändå är det lite så att de övriga barnen exkluderar henne.

I eftermiddag är D bjuden på kalas hos våra andra grannar. Det är som 6 barn som leker ute tillsammans våra 2 å så de grannar på båda sidorna om oss de har 2 barn var. Men till detta kalas är alla barn utom Esmee inbjudna. Å hon är jätteledsen över det. Hon förstår ju inte att de förmodligen anser att hon är för liten. Hon har klätt sig i sin finaste klänning å fixat håret med stor omsorg. För hon vill också gå på kalas.

Det svider i mammahjärtat av detta, samtidigt som jag inte direkt kan fara iväg med henne under tiden och göra nåt superkul, eftersom någon vuxen måste finnas hemma om D vill något.

Denna blogg är värd 3 862 kr

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< November 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards