Hönsmamman

Direktlänk till inlägg 11 november 2015

Att lusläsa offert mitt i sjukstugan

Av MissJA - 11 november 2015 19:41

Idag är det mycket bättre i nacken (tack gode Gud!!!) å även febern har dragit sig undan tjolahopp.. Tänkte jobba imorgon men det blev utbytt mot VAB för K.

Träffade mamma å pappa få förmiddagen å granskade offerten från myresjöhus in i minsta detalj. Skönt att ha föräldrar som man kan ta hjälp av vid stora livsavgörande affärer. Det hela mynnade ut till ett telefonsamtal med säljaren Anna och sedan efter ytterligare konfererande med pappa så ska vi boka in ett till möte med Myresjöhus så de får följa med och fortsätta diskussionen. Det stora frågetecknet rör posten bergvärmepumpen. Det går på ca 136000kr å då ingår inte borrningen i det. Konstigt tycker pappa som menar på att grannarna i Berttjärn som i år satt in bergvärme betalade ca 100000 för allt. För oss blir det förmodligen närmare 200000 för detta (enligt offerten vi fått nu). Anna från Myresjöhus säger att i den posten som heter bergvärme ingår även ventilationen, å all rördragning invändigt som rör värmepumpen.

Det börjar kännas som en djungel, men en intressant sådan. Det känns bra att gå till botten med det så att det blir rätt summa att betala och inga ockerpriser. Hade vi inte haft pappa nu som granskade det hade vi nog bara köpt offerten rakt av utan ifrågasättande.

Hemma hos oss fortsätter sjukstugan. K är inte pigg. Han är förkyld och har magknip,lite feber och typ en miljon krampkänningar. Men nu sen middagstid sover han då han fick en stor kramp och somnade gott på stesoliden. Skönt för honom. Det är så hemskt för honom sådana dagar då allt bara är en lång ångestfylld väntan på nästa kramp. Det är lite som när vädret byggt upp till ett jätteåskväder. Det är så kvavt, och hemskt i luften, den mörka molnen tonar upp sig och man bara vet att snart kommer smällen. Men man vet inte när eller om det blåser över med bara nåt litet muller....

bild lånad från google

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av MissJA - 17 september 2017 22:45

Måste erkänna, jag är medlem här! En större klant, olycksalig individ är rätt sällsynt (de råkar ofta förolyckas i förtid..) M kallar mig för porslinsdocka (å då associerar jag det med en jättegammal porslinsdocka som mamma å pappa hade i sitt sovrum...

Av MissJA - 31 juli 2017 19:35

Inte den bästa sommaren... Först bröt jag foten. Å barnen drabbades av feber. K blev så dålig att han blev inlagd. Sen blev jag åxå sjuk. Nu är jag inne på åttonde dagen med rejäla febertoppar. Men på vårdcentralen kunde de inte hitta några fel på m...

Av MissJA - 21 juni 2017 11:25

     Det var helt overkligt morgonen för slutbesiktningen. Jag stod i köket och packade allt från skafferiet i påsar. Då visste vi ju inte om vi skulle få lov att flytta in eller om vi skulle få återvända tillbaka till vårt mellanboende i väntan på...

Av MissJA - 13 juni 2017 22:15

            Jag höll på att fixa med inredningen i barnens garderober. Skulle "bara" hämta två hyllplan till och ger mig snabbt och lätt nerför trappen när jag kommer längst ner i trappen ser jag hyllplanen de är nästan framför mig då jag snubb...

Av MissJA - 12 april 2017 17:45

Jag ska byta jobb, från den skola jag arbetar på nu till en som ligger mycket närmare vårt nya hus. Arbetsuppgifterna kommer även dom att skilja sig lite från de jag har haft tidigare. Det kommer nog att bli bra. Men under de knappt tre veckor som ha...

Denna blogg är värd 3 862 kr

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< November 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards