Hönsmamman

Alla inlägg under april 2012

Av MissJA - 9 april 2012 18:30

 

Hur mår jag:

Graviditetshuvudvärken slog till i slutet av vecka 14, åh den kommer åh går fortfarande. Illamåendet finns kvar, men verkar sakta vara på väg bort. Magen känns något mindre nu åh det beror förmodligen på att mina tarmar har börjat lugna ner sig och nu när jag helt har slutat försöka äta mjölmat blir jag inte lika illamående och gasig/ förstoppad som annars. Nu är det lite drygt 2 veckor kvar till rutinultraljudet :D åh om jag inte bara har livligatarmar och ett dött foster i magen så känner jag av små glädjefladder från liten plutt. Bikarbonatstestet omgång 2 visde flicka.. så nu måste jag bara testa 7 ggr till för att veta att felmarginalen på mina testresultat är ca 30%


 






Gillar/kräks åt..

Gillar

morot

kyckling

fisk

pommes

mild grön sparrissoppa

grekisk yoghurt

ostkaka -

veckans senaste måste ha.. ett plus till att det är ett ganska nyttigt snack :)


Kräks åt

m's andedräkt

Diddis bajs

Köttfärs

Lök

Mjölmat


Text nedan är hämtad från se.babycenter.com

Bebisen är fortfarande inte större än att den skulle kunna ligga på din handflata. Denna veckas nyheter: Ljuskänslighet och hicka – förstadiet till andning! Du kan inte höra något ännu, eftersom bebisens andningsorgan är vätskefyllda, men du kommer förmodligen att känna det längre fram.

Fast du förmodligen har ökat i vikt med 2,5 – 4,5 kg, så väger din bebis bara cirka 70 gram. Den är nu knappt 10 centimeter lång i sitthöjd. Du märker säkert inte av det, men bebisen har förmodligen hicka ganska ofta. Den kan hicka innan den kan andas. Bebisen gör inga ljud innan födseln, eftersom luftstrupen är full av vätska istället för luft.


 

Av MissJA - 9 april 2012 18:28

V kräktes sist typ vid 6 på morgonen. Men vi vet hur känslig hennes mage är, i flera dygn efter att hon är frisk kan hon inte äta vanlig mat utan att det kommer upp igen.. Så idag är det salta kex åh blåbärssoppa som gäller för tösakrösan..


Av MissJA - 9 april 2012 00:15

Jepp, från ingenstans började v kräkas för någon timme sedan.. Åh vi som var packade och klara för att åka till bergnäs direkt efter frukosten imorgon...

Av MissJA - 6 april 2012 12:34

Denna dagen som man egentliges ska sörja jesus korsfästelse om jag nu minns rätt...


Vi har lilla påskafton, mormor kommer hit för att äta middag med oss, V vill vara påskkärring då osv.. Så på morgonen har jag grilljerat en påskskinka med basilika och citron. Gjort tunnbrödsrullar med räkröra och ägghalvor med grön röra på. V hjälpte mig att baka en påskfin chokladtårta åxå.


i övrigt är Diddi fortfarande rätt förkyld och med andra ord en riktig liten snorflod, som har feber lite till och från. Kanske skulle ta honom till hälsocentralen han med om inte nu han börjar må bättre till efter påsken. Jag tror nämligen inte att det är någon fara utan helt enkelt så att nu när han inte ammar längre och på så vis får lite antikroppar från mig håller på att bygga upp sitt egna immunförsvar och alltså åker på de flesta förkylningarna. Däremot vet jag inte hur jag ställer mig till att åka med honom upp till Bergnäs nu på måndag där alla går runt med förkylningar. Det vore ju en sak om det är samma skit. En helt annan om det är något annat virus som han åxå ska få på det han hittills haft sedan 3 veckor tillbaks. Det kan ju bli lite väl mycket om han inte hinner återhämta sig innan han duschas med andra basilusker.


Imorgon blir det en lugnare och mindre festlig dag, M jobbar och jag ska vara själv hemma med barnen... Undrar om jag mår bra vad vi ska hitta på.. Kanske ett lekäventyr om inte det är finfint väder :D

Av MissJA - 6 april 2012 12:25

Fick jag äntligen tid att gå till hälsocentralen för att be om hjälp med min envisa och oerhört jobbiga graviditetshuvudvärk. Men tro mig, tid tog det, närmare bestämt 3,5 timmar fick jag sitta och vänta på min tur. Det för att samtliga som tillhör min hälsocentral måste ha haft samma tanke som mig, bäst att ta det på skärtorsdagen innan den långa påskhelgen...


Det bra var att jag kunde åka iväg och få i mig lunch mitt i väntetiden. Det blev chicken nuggets och pommes, precis vad min mage var sugen på :p


Läkaren snackade mycket om vikten med att hålla blodsockret stabilt, och jag kunde bara säga som det var, jag mår illa av allt som typ innehåller socker! inkl köttfärs, lök, åh kategorin mjölbaserad mat och frukt.. Jag kände mig rätt enformig när jag tjatade om mina morötter, men exakt så tjatig är min kost nuförtiden.


Efter läkarbesöket var avklarat och jag kom d'ärifrån med både läkemedel mot mitt jobbiga illamående och citodon för att slippa den värsta värken i huvudet åkte jag för att komplettera det som m hade handlat på förmiddagen samt hämta v på skolan. Sedan spenderade vi 1,5 timmar på att leta efter en chokladhare som jag hade lovat henne men dom var slut, så en aningen deppad V åh en less mamma kom vi hem med lite smått och gott vi hittat på bla barnens hus.


Vi tjuvstartade med påskgodiset sen var jag kräkfärdig resten av dagen..

Av MissJA - 5 april 2012 15:04

GLAD PÅSK PÅ ER ALLA GLADA  :D

 

Denna blogg är värd 3 862 kr

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards