Hönsmamman

Alla inlägg den 22 oktober 2010

Av MissJA - 22 oktober 2010 15:48

I tisdags när jag skulle laga middag brände jag underarmen på vattenångan som kom från potatiskastrullen. Visst det brände som om jag hade tänt eld på armen men jag kylde ner det, kladdade på aloevera från min egna planta och det ver frid och fröjd, ända fram tills idag.


Blåsorna på såret sprack och jag fick ett fint köttigt sår som var ganska såsigt. Åkte till apoteket då mina inläggningsgrejer började sina och bad om råd för hur jag på bästa sätt skulle lägga om min arm. När jag visade upp armen ville hon inte sälja något åt mig och skickade mig direkt till hälsocentralen. Där konstaterades det att det hade blivit en infektion som ska behandlas med antibiotika och specialomläggning.


Jag som lovat att om jag inte kände mig pigg nog på måndag då det är dags att hoppa på mina nattpass att sjukskriva mig någon dag för vila. Nu bör jag vara hemma någon dag för att inte få in fler otrevliga besök i såret.


Ska ringa imorgon och meddela att jag blir hemma natten mot tisdag och natten mot onsdag, så får vi se om det inte har läkt så pass mycket tills dess att jag kan jobba igen..

Denna blogg är värd 3 862 kr

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards