Hönsmamman

Alla inlägg den 15 oktober 2010

Av MissJA - 15 oktober 2010 16:45

Lite roligt faktiskt, att trots att det är just den första snön och jag vet att den så snart kommer att smälta bort, är jag glad för de dagar vi får behålla den.

Något jag är mindre nöjd över nu när jag sitter här nyvaken och skriver lite är att jag har fått feber under dagens sömn! Inte så farligt men det hjälper ju inte till med att göra mig stadig på fötterna och yrselfri. Samtidigt har slemmet bestämt sig för att mura igen den vänstra näsborren och försöka dränka mina lungor i samma substans.

Ska lite senare ikväll passa på att fixa in lite foton på bloggen, men det får vänta tills jag sitter på jobbet. Ja ni läste rätt, jag går på jobbet trots lite feber och en ordentlig förkylning! Plikten framför allt - eller not sånt.

Av MissJA - 15 oktober 2010 07:12

När jag är gravid vill jag:

  • Må bra
  • Vara glad
  • Slippa oroa mig

När jag är gravid är det inte så, nä jag är för det mesta illamående, yr och trött. Utöver det så är jag rädd för att gå upp i vikt, oroas inför förlossningen. (Eftersom jag vet hur lätt jag får panikångest och att okontrollerbar smärta definitivt kan anses som hög risk för panikångest.)


Dessutom så är jag antingen pmsigt arg och har en direktkontakt med mina tårkanaler som inte kan anses vara sund. Jag lipar faan hela jävla tiden!! Och när jag inte lipar, svimmar, sover eller är spyfärdig så är jag den värsta jävla surkärringen som man kan hitta (tror jag) eller åtminstone så antänder jag av typ inget och kan inte på samma sätt saker och ting rinna av mig som förut (om man inte räknar med de dagar i månaden som jag är en PMShäxa såklart ;) )


Känns som om februari inte kunde vara mera avlägset, det känns typ som om jag skulle vara tvungen att gå/ simma hela vägen till kina i en för stor sko och en åt helvete för liten sko..


Nä nu har jag gnällt lite om hur jobbigt det kan vara att vara i detta "magiska tillstånd" visst det finns mysiga stunder åxå (det är typ dem man kommer ihåg ett par år efter en graviditet) men sanningen (åtminstone för mig) ser väldigt annorlunda ut!! Min kropp hatar att vara gravid, trots det har den blivit berikad med extrem fertilitet - hur kan det gå ihop?? Jag bara undrar jag ÄR VÄLDIGT tacksam över det faktum att jag inte har behövt gå igenom de ofrivilligt barnlösas sorg. Tycker bara att det är lite underligt hur naturen fungerar ibland....

Denna blogg är värd 3 862 kr

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards