Hönsmamman

Alla inlägg den 8 oktober 2010

Av MissJA - 8 oktober 2010 16:39


 



Den lila tröjan jag har på mig på bilden har jag köpt på HM på "tjockisavdelningen" Eftersom det verkar som att HM har missat att gravida kan frysa under vinterhalvåret. det är rätt fantastiskt kan jag tycka att de inte har kommit på att när man får en tjock och rund bäbismage och det är typ snö ute kan det bli kallt, om man gillar att klä sig fint kommer man att vilja det även när man är gravid, och gärna till schyssta priser.





På bilden syns även min Bola, gillar den lilla gravidpinglan :)

Av MissJA - 8 oktober 2010 16:19

Hej, sedan jag skrev sist har allt varit skit för min del, hade migrän mellan tisdag em och det började släppa på tors em, har fortfarande inte gett sig helt.. Eftersom man inte får ta någon bra värktablett vid migrän som tex. eeze utan fått nöja mig med citodon så har inte ens maxdosen tagit bort värken. Det har kännts som om jag råkat krossa skallbenet och alla lösa benfragment låg och retade hjärnan till en bultande svidande och förödande smärta. Har sovit jättedåligt pga värken.  Inte nog med migränen, jag är fortsatt yr pga mitt dåliga blodvärde och vågar knappt röra mig utan att riskera att svimma..


I morse blev det för mycket, efter att sambon anklagat mig för att jag skrek när jag bara pratade blev sömnbristen, tröttheten alla jävla krämpor plus det faktum att jag samlar på mig vätska och det gör att jag känner mig som en oformlig massa, en handikappad barbapappa helt enkelt klarade jag inte mer. Satt och grät i ca 1,5 timme för att allt är så jobbigt! Sedan efter mötet på ätstörningsteamet åkte jag på stan, åt en fiskburgare och tittade på bäbiskläder. Det är ju trots allt så att i slutet på allt det onda kommer en liten pojke till värden. Är nu lite mer peppad, även om jag fortfarande är helt slut.

Var på första föräldraträffen i går, och det är första gången jag går den utbildningen då det är vettigt innehåll bla lite profylaxövningar och så ska vi får prova på lite olika ställningar som man kan använda under förlossningen.

Har även påbörjat mina aurorasamtal när jag tänker på min förra förlossning vill jag bara gråta, hade dåligt stöd och var därför rädd och så spänd att jag typ skrek och grät igenom hela förlossningen, när det var dax att krysta så fick jag dödsångest och vägrade krysta (skäms) vill inte att denna förlossning blir lik den. Men den här gången ska jag vara bättre förberedd och ha med mig min sambo och syster 2 personer jag LITAR på, åh det känns tryggt.

Denna blogg är värd 3 862 kr

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards