Hönsmamman

Alla inlägg den 20 juni 2015

Av MissJA - 20 juni 2015 23:08

i går var det midsommar och vi hade strålande väder. Vi åt en sen lunch i Berttjärn tillsammans med nära och kära.

Middagen blev grillat hemma. Sen busade barnen på ihop med grannarna långt in på kvällen. Jag tog med mig V och for till stallet på en underbar kvällsritt till bäcksjön och tillbaks. Det var så ljuvligt. Jag tänkte flera gånger att det är synd att man inte kan bevara dofter på samma sätt som man kan bevara underbara bilder. Det doftade så underbart ljuvligt. Av skog, blomster, vatten och bara frisk sommarluft Å så naturligtvis för den kompletta upplevelsen, få uppleva det på en hästrygg. Fantastiskt, helt underbart!!

Flera gånger under denna helg har allt känts helt underbart. Och jag har försökt njuta av det till fullo. Livet är ju en massa tid. Mycket av den tiden går åt till nödvändiga rutiner. Men så är de där guldkornen där som förgyller allt. Då gäller det att kunna stanna upp och ta in skönheten, allt det underbara det är att vara där just då. För det ögonblicket går aldrig i repris.

Idag var vi med grannarna och åkte till bäcksjön, vi plockade liljekonvaljer, sen fikade vi i svartviken. Där badade några av barnen lite. Å de lekte runt i skogen. På väg hem åkte vi förbi Berttjärn och visade våra grannar var vi kommer att bygga hus.

I kväll tog jag med mig V och K till Berttjärn. K körde sin trädgårdstraktor medan jag V, och H for ut på en härlig ridtur i solnedgången och fightades med myggen som var våra enerverande följeslagare.

Denna blogg är värd 3 862 kr

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards