Hönsmamman

Alla inlägg den 9 juni 2015

Av MissJA - 9 juni 2015 21:21

Idag när vi stod och tackade treans lärare för dessa 3 år, fick jag ont i magen när ingen hade gjort en insamling för att ge fröknarna en present. Enligt en mamma i klassen var det för att barnen inte ville - konstigt! Men nu vid middagen pratade jag och V om det, och hon visste inget om det beslutet. Hon ville gärna ge sina 2 fröknar nåt. Vi kom överens om ett gåvobrev från barncancerfonden på en symbolisk summa och en personlig hälsning från Vilda

Vildas hälsning, nästa sida består av gåvan. Det känns bra att hon imorgon kan överlämna detta till fröknarna.

Aja, imorgon har jag åxå skolavslutning. Jag ska stå å sjunga med förskoleklassen. Så dax att få lite sömn.

Godnatt

Av MissJA - 9 juni 2015 12:13

sitter utanför Språkskolan och väntar på att vildas skolavslutning ska börja. Solen värmer så skönt mot ansiktet. Det känns helt fantastiskt, att de fick sånt här bra väder lagom till idag. Som värmen har dröjt! Antingen så har regnet vräkt ner, eller så har det blåst storm. Men idag gick barnen på språkskolans dröm i uppfyllelse, en avslutning utomhus och en picknick efteråt. Tyvärr blev jag tvungen att åka till jobbet. Det är ju så, att skolan slutar imorgon på jobbet. Och jag var hemma med feber igår så det kändes fel att vara borta mera.


Det var nog den bästa avslutning jag varit på med hennes klass. Men lite sorglig också. Det är många av hennes kompisar som slutar och i höst börjar på andra skolor. Hoppas hon kan fortsätta hålla kontakten med dem ändå. Och att hon hittar andra vänner att umgås med på skolan. För hur det än är så är det viktigt att ha vänner på skolan, under skoltid.

Imorgon har K sin avslutning. Så snart är sommarlovet verkligen här.

Denna blogg är värd 3 862 kr

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards