Hönsmamman

Alla inlägg den 27 december 2014

Av MissJA - 27 december 2014 21:14

passade på att snusa på min goluktande pärla massor idag. Hon luktade underbart med frost kring mulen när jag hämtade henne i hagen.

Platsen där hjärtat ler. Jag hade en underbar stund ensam med världens bästa pållar. Jag busade en sväng i skogen med alla tre med pannlampan på. Hästarna var pigga å småystra av pannlampan, å lagrad energi precis som det ska va efter lite vila. Träden var böjda av snön å kylan kändes frisk mot kinderna. Å iklädd en varma kläder (som är på gränsen till fula) kan man njuta istället för att frysa något jag fått lära mig den hårda vägen.

Ikväll hyrde jag Astrid Lindgrens jul å jag å de små tittade på den medan de delade på ett paket gräddglass med chokladkross (Delat på mitten som när jag var liten). När de små var nattade så fick de större vaniljglass med olika strössel. Å imorgon är de lovade att se filmen då E skulle sova å var lättstörd.

Av MissJA - 27 december 2014 14:09

Så var adventsljusstaken borta, tomtarna å änglaspelet bortplockade för denna jul. Imorgon ryker granen, å inom en vecka resten av allt juligt. Det som är så mysigt att ställa fram är lika underbart att plocka bort. Det är rätt fantastiskt tycker jag.

Vi har ätit vardaglig mat å till middag blir det tacos! Härligt, å gott. Men nu först ska jag till mitt andningshål, paradis å favoritplats på jorden; STALLET!!

Av MissJA - 27 december 2014 14:02

Tittar ner, inser förfallet. Å jag vet att nu är det dax.

Denna blogg är värd 3 862 kr

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards