Hönsmamman

Alla inlägg den 27 november 2014

Av MissJA - 27 november 2014 21:48

Det gick bra för Kimpan, nu blir det ett par lugna dagar med foten i högläge. Men det har inte han nåt emot. Massor med spelande på iPad å tittande på film å dessutom bli uppassad under tiden. Han kommer trivas som fisken i vattnet :)

Nu måste jag försöka sova. Fattar inte att jag är en sån fena på att springa omkring stressad å göra ingenting å ändå inte gå å sova. M håller på att bli galen på mig.

Av MissJA - 27 november 2014 10:05

idag var det åter dag för K att operera ena stortån. Han hade ju oturen med att den nyligaste opererade tånageln växte rakt in i köttet. Så bara att ta bort nageln och hoppas på att det blir bättre denna gång. Men det var inte en glad kille som kom till uppvaket imorse. Han är ju väl medveten om vad som brukar ske där vid det här laget. Jag har faktiskt tappat räkningen på hur många gånger som han varit tvungen att sövas för undersökningar/ operationer.

Men det gick bra med allt, att sätta nål och att söva honom. Sen gick jag ner till caféet å köpte en saffranssemla å en kopp kaffe. Å jag måste säga att det var en underbar upplevelse att äta denna semla. Värd varenda kalori!! När man är orolig å bara väntar på att ett av sina barn är på operation så tycker jag att det är helt ok att fika nåt riktigt gott å på så sätt blir väntan mindre lång och jobbig. För det är viktigt (tycker jag) att man kan hantera sin egna oro å vara ett bra stöd både före och efter ingreppet. Det är trots allt barnet som bör vara i fokus. Å det blir bättre om man som förälder känner sig ok med situationen.

Nu sitter det en förmodligen påtänd kvinna i närheten som skriker å gormar. Nyss så gav hon sig på mig å skrek att jag vore ful om jag inte var gravid!! (Vilket jag inte är). Försöker att inte lyssna på det men det är så svårt. Känner mig ju inte riktigt bekväm med min kropp. Skulle gärna vara mera vältränad och ett par kilo lättare. Sneglar oroligt ner mot min mage å funderar, är det så att jag ser gravid ut?? Sätter mig rakare och drar in magen. Samtidigt som jag blir arg som låter mig påverkas så av någon som helt tydligt inte mår bra.

Nä nu har jag bloggat färdigt för nu. Jag skäms lite för hur dålig jag blivit på att uppdatera bloggen. Men tiden finns helt enkelt inte längre på samma sätt.

Ha en fantastisk dag idag. Kramar
Missja

Bilder på mina små troll

Denna blogg är värd 3 862 kr

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
<<< November 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards